جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

سریال «۸۷ متر»؛

چرا دستپخت جدید کارگردان «خانه پدری» در تلویزیون تمام نمی‌شود؟

مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر»

سینماپرس: سریال کیانوش عیاری قرار بود بعد از «دخترم نرگس» به آنتن برسد اما هنوز درگیرِ تعطیلی و مشکلات بودجه‌ای است و نتوانسته خودش را مهیایِ آنتن کند.

به گزارش سینماپرس، گزارش‌های متعددی درباره سریال‌های بلاتکلیف مطالبی نوشته‌ایم. از سریال "پایتخت" که سرانجامش مشخص نشد تا "می‌جان" که به خاطر کرونا نتوانست خودش را به آنتن رمضانی برساند و یا "زیرخاکی" که دنبالِ آن است هرچه زودتر بتواند فصل دوم خودش را برای پخش، تکمیل کند.  

یکی از کارهایی که هرچند وقت یکبار دچار تعطیلی و مشکلات بودجه‌ای می‌شود، سریال "۸۷ متر" است. البته در این مدت طولانی فیلمبرداری، سبکِ کاری کیانوش عیاری هم اجازه نداده کار خیلی پیشرفت بیشتری داشته باشد و کماکان دو ماه دیگر فیلمبرداری دارد. اما پیگیری‌های تسنیم  امروز پنجشنبه ۱۰ مهرماه روزهای تعطیلی دوباره سریال به ۹۹ روز می‌رسد. تا "۸۷ متر" به سریالی تبدیل شود که شاید در دهه اخیر بیش از دیگر مجموعه‌های تلویزیونی با توقف و تعطیلی مواجه شده است.  

این در حالی است که چند روز گذشته در فضای مجازی مطرح شد که "۸۷ متر" به زودی از شبکه یک سیما پخش می‌شود. سریالی که چندی قبل از وقفه دوباره با اضافه شدن چند بازیگر جدید در حوالی خیابان قنبرزاده فیلمبرداری می‌شد.  

داستان "۸۷ متر" درباره پرونده‌های قضایی است که به موضوع مستغلات و مسکن‌ برمی‌گردد. اتفاقاتی که به واسطه آگاه نبودن به مواردی، صاحبانش را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است. همچنان که در خلاصه داستان سریال آمده است: علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی ها به خانه رسیده‌اند و وسایل شان را در خانه گذاشته‌اند اما با رسیدن خانواده پوردورانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، زنده‌یاد حسین محب اهری، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند.  

تلویزیون به جای شروع پیش‌تولیدهای متعدد که بسیاری از آن‌ها ماه‌ها در صفِ تولید قرار می‌گیرند و تکلیف‌شان گهگاه مشخص هم نمی‌شود باید اولویت کاری‌اش را روی به سرانجام رساندن کارهای متوقف شده و بلاتکلیف بگذارد؛  تا هنرمندان و صاحبان آن آثار از این فضای سردرگمی موجود، هرچه زودتر خارج شوند و دست‌اندرکاران پس از این مرحله به سراغ شروع تولید کارهای جدید بروند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.