یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

اکران آنلاین؛ تهدید یا فرصت؟!/۷

علیخانی: اکران آنلاین تهدید جدی برای حیات سینما است/ کرونا ضرر و ضربه اصلی اش را به سینماداران وارد کرد

عبدالله علیخانی

سینماپرس: عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما با توجه به گسترش ویروس کرونا که منجر به تعطیلی برخی سالن های سینما و عدم استقبال مردم از سینماها شده در خصوص وضعیت اکران آنلاین گفت: اکران آنلاین تهدید جدی برای حیات سینما است و اگر بخواهد ادامه پیدا کند اصل و معنای سینما را از بین می برد و باعث می شود تمامی سینماداران ورشکسته و خانه نشین شوند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «شب های تهران» و «آواز تهران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: سینما شأن و حرمت دارد و نباید با ندانم کاری حرمتش از بین برود؛ متأسفانه این روزها سینماداران در اوضاع اسفبار و بغرنجی به سر می برند و واقعاً تکلیف خودشان، زندگی شان و آینده شان روشن نیست.

وی ادامه داد: بی تردید اگر این روند نادرست اکران آنلاین همچنان بخواهد استمرار پیدا کند سینماداران دست روی دست نخواهند گذاشت و علیه این اتفاق ناراحت کننده و شوم موضع خواهند گرفت. اکران آنلاین برای سینماداران فاجعه است و اگر مسئولان با تدبیر و درایت باشند هرگز اجازه نمی دهند این وضعیت ادامه پیدا کند.

این سینماگر با بیان اینکه کرونا ضرر و ضربه اصلی اش را به سینماداران وارد کرد تصریح کرد: این سینماداران بودند که در این ماه ها مجبور شدند حقوق کارگر و حق بیمه آن ها را پرداخت کنند؛ این سینماداران بودند که در این روزهایی که سینماها به ظاهر باز است همه نوع سرویسی را مانند گذشته به مخاطبان انگشت شمار سینما ارائه دادند و از صبح تا شب با روشن نگاه داشتن چراغ سالن های سینما، سیستم خنک کننده و... خرج روی دست خود گذاشته اند!

علیخانی تأکید کرد: متأسفانه مسئولان چشم خود را روی ضرر و زیان هنگفتی که سینماداران در این مدت دچارش شده بسته اند و توجهی به آن ها ندارند؛ علاوه بر سینماداران، تهیه کنندگان نیز ضرر جدی متحمل شده اند. فیلم هایی که در این ایام اکران شدند با شکست مواجه شدند که از جمله آن ها می توان به فیلم های آقای فرحبخش و صدرعاملی اشاره کرد که ضرر بسیاری دیدند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «کما» و «دشمن زن» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: بنده باید در نهایت تأکید کنم اکران آنلاین باعث ضرر می شود و جز اینکه منجر به تعطیلی سالن های سینما، بیکار و خانه نشین شدن پرسنل آن ها و... شود هیچ دستاورد دیگری نخواهد داشت و از این رو مسئولان ذیربط در سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظفند تا هرچه سریع تر تدبیری جدی برای جلوگیری از این روند شوم و ناعادلانه اتخاذ نمایند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.