یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

اکران آنلاین؛ تهدید یا فرصت؟!/۵

ساداتیان: اکران آنلاین مسکن برای این روزهای سینما است و یک راه حل اساسی نیست/ اهالی سینما بلاتکلیفند!

سیدجمال ساداتیان

سینماپرس: سیدجمال ساداتیان تهیه کننده سینما با توجه به گسترش ویروس کرونا که منجر به تعطیلی برخی سالن های سینما و عدم استقبال مردم از سینماها شده در خصوص وضعیت اکران آنلاین گفت: اکران آنلاین شبیه یک مسکن برای این روزهای سینما است و نمی تواند به عنوان یک راه حل اساسی پذیرفته شود اما وقتی هیچ چاره ای از سوی مسئولان ذیربط اندیشه نمی شود شاید توجه به همین قرص مسکن در کوتاه مدت بد نباشد ولی این نباید باعث شود تا ما برنامه ریزی های هدفمند بلندمدت مان را به دست فراموشی بسپاریم.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «متری شش و نیم» و «جامه دران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه کنترل ویروس کرونا چشم انداز مبهمی دارد و معلوم نیست در آینده چه اتفاقی برای این ویروس بیفتد؛ متأسفانه تا امروز هیچ فردی در هیچ کجای جهان نتوانسته این ویروس را به طور کامل ریشه کن و نابود کند و همین مسأله باعث ایجاد تشتت و آشفتگی در تمامی کسب و کارها و از جمله سینما شده است.

وی ادامه داد: سالن های سینمایی یکی از اماکنی است که کارشناسان و پزشکان مرتب به مردم هشدار می دهند برای حفظ سلامتی شان به آنجا مراجعه نکنند و بنده هم معتقدم سلامت عموم مردم در اولویت قرار دارد و همه ما باید تابع فرامین مسئولان ذیربط در ستاد مبارزه با کرونا باشیم و به توصیه های آن ها عمل نماییم.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما مسئولیت جبران ضررهای هنگفت مادی تهیه کنندگان و سینماداران بر عهده چه شخص یا ارگانی است اظهار داشت: اگر بگوییم همه ضررها را دولت باید جبران کند، حرف معقولی نیست، اگر بگوییم خود سینماداران و اهالی سینما باید این ضررها را جبران نمایند باز هم این حرف معقول نیست. متأسفانه ما در یک بلبشو و آشفته بازاری هستیم که حتی قدرت تفکر نداریم و باید ببینیم آینده چه چیزی را در خصوص این ویروس رقم خواهد زد.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و «انتهای خیابان هشتم» در خاتمه اظهاراتش خاطرنشان کرد: در هر صورت آنچه حائز اهمیت است اینکه این روزها اهالی سینما و به ویژه پرسنل سالن های سینما به شدت بلاتکلیف هستند و نمی دانند چه باید بکنند؛ متأسفانه پازل کرونا به گونه ای شده که ما به راه حلی برای درست کردن آن نرسیده ایم و معلوم هم نیست به زودی به این راه حل خواهیم رسید یا خیر؟

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.