چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

مدیر شبکه پنج سیما خبر داد:

فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی در تولیدات نمایشی شبکه پنج

سعید اشناب

مدیر شبکه پنج سیما گفت: واقعیت این است که اکنون کشور ما با کاهش نرخ رشد جمعیت همراه است، از این رو فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی یکی از اهداف رسانه است که ما در شبکه پنج سیما در حوزه تولیدات نمایشی آن را دنبال می کنیم.

به گزارش سینماپرس، مهندس سعید اشناب مدیر شبکه پنج سیما، در جلسه «هم‌اندیشی نویسندگان فیلم و سریال شبکه پنج که با محوریت ستاد جمعیت سیما» برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: برنامه ریزی، فرهنگ سازی، تبلیغات و تولید آثار نمایشی با محوریت خانواده و فرزند آوری و... راهکارهایی است که امیدواریم با استفاده از آنها این بحران را مدیریت کرد.  

مهندس اشناب در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان رسانه، تلاش و اهتمام ویژه ای درباره بحران جمعیت داشته باشیم.

14 سریال در مرحله نگارش 

مصطفی رضوانی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما در ادامه این جلسه گفت: گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما در حاضر 14 سریال در مرحله نگارش دارد که تعدادی از این سریال ها در مرحله اتمام و مابقی در حال تکمیل شدن است.

رضوانی بیان کرد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون کاهش نرخ رشد جمعیت، ما به عنوان یک رسانه مکلف هستیم در اصلاح سبک زندگی تلاش و اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما تاکید کرد: فرهنگ سازی و اصلاح سبک زندگی در حوزه تولید آثار نمایشی و سریال سازی یکی از راهکار های موثر و مفید برای حل مشکل کاهش نرخ رشد جمعیت است. نمایش و به تصویر کشیدن خانواده، فرآیند سالمندی و پیامدهای آن، فرزندآوری و  ... از جمله موضوعاتی است که در محتوا سریال نمایشی دیده خواهد شد.  

تشکیل ستاد جمعیت در رسانه

دکتر قاسمی کارشناس جمعیت و آمار و عضو ستاد جمعیت سیما در این جلسه ضمن تشریح مفاهیم شاخص های جمعیتی، نرخ باروری، پنجره جمعیتی، سیاست های جمعیتی و ... گفت: خوشبختانه گفتمان افزایش فرزند در جامعه شکل گرفته و ستاد جمعیت در رسانه تشکیل شده است و تغییر الگوی فرزند آوری در خانواده یکی از ماموریت های ماست.

دکتر قاسمی با اشاره به نقش رسانه ها در جامعه خاطر نشان کرد: یکی از کارکردهای رسانه تغییر نگرش در بین افراد یک جامعه است. اکنون ما شاهد آن هستیم که سبک زندگی، نوع نگرش افراد در جامعه شباهت زیادی  به یکدیگر دارند.

عضو ستاد جمعیت سیما یاد آور شد: فرزند آوری، تشویق و ترغیب خانواده ها به افزایش فرزندان، سالمندی و پیامدهای ناشی از آن، سیاست های جمعیتی در راستای اهداف ملی و ... از جمله مواردی است که باید در محتوای سریال ها و تولیدات نمایشی بیشتر از گذشته  به تصویر کشیده شود.

گفتنی است در این هم اندیشی، مهدی کریمی قائم مقام شبکه پنج سیما، پرویز شیخ طادی، هومان فاضل، احسان ثقفی، امیر رضا مافی، حمزه صالحی، سهیل موفق، حامد افضلی، حمید طاهری، حسین تراب نژاد، محسن ملکی، فهیمه سلیمانی، مریم سادات پور، لیلا نادری و تعدادی از نویسندگان حاضر در این جلسه بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.