شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

سیدمحمد حسینی:

بی توجهی به شبکه های برون مرزی صداوسیما واقعا تاسف برانگیز است

سیدمحمد حسینی در آئین «شاهدان شیدایی»

سینماپرس: وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تازه نفسش کمک خواست که از اهرم نظارتی استفاده کنند تا هم اعتبارات لازم برای فعالیت و پخش برنامه های شبکه های برون مرزی درنظر گرفته شود و هم به موقع تخصیص یابد.

به گزارش سینماپرس، سیدمحمد حسینی در گفت و گو با فارس گفت: در شرایطی که اقبال فراوانی به مقوله مقاومت و نظام جمهوری اسلامی در میان افکار عمومی جهان وجود دارد، قطع شبکه الکوثر و کانال اردوی شبکه سحر از ماهواره های یوتل ست و پاک ست قطعا زیانبار است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری دشمنان نظام در حوزه رسانه گفت: در حالی که دشمنان نظام سرمایه گذاری های کلان در حوزه رسانه کرده اند تا علیه نظام تبلیغات منفی داشته باشند و افکار عمومی منطقه و جهان را مهندسی کنند، وجود شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی راهی است برای خنثی کردن اثرات این سوء تبلیغات، بازگو کردن حقایق و ارائه تفاسیر اصولی و منصفانه از رخدادها.

حسینی تصریح کرد: در چنین شرایطی، بی توجهی به شبکه های برون مرزی صداوسیما واقعا تاسف برانگیز است و دولت باید در تامین اعتبارات ارزی این شبکه ها بکوشد تا پخش شان از ماهواره با اختلال روبرو نشود.

این فعال فرهنگی تاکید کرد: کوتاهی مسئولان در حفظ و تقویت شبکه های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران در قبال سرمایه گذاری کلان دشمنان در ایجاد شبکه های متعدد، قابل بخشش نیست.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اصولا شبکه های تلویزیونی هزینه بر هستند و اعتبارات لازم را نیاز دارند، توضیح داد: ارتباط با اندیشمندان و اساتید کشورهای مختلف و ساخت برنامه های متنوع در یک شبکه تلویزیونی هزینه های خاص خود را دارد که باید تامین شود. نباید در این زمینه خساست به خرج داد و کوتاهی کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: خالی کردن میدان باعث می شود تا دشمنان نقاط قوت را ضعف جلوه دهند. بدهی ارزی شبکه های برون مرزی الکوثر و اردوی سحر باعث شده که پخش شان قطع شود. این اتفاق واقعا اشتباه است و نشان می دهد کسانی که باعثش شده اند درک درستی از نقش مبنایی و اصولی رسانه ندارند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی انقلاب یادآور شد: باید از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تازه نفسش کمک خواست که از اهرم نظارتی استفاده کنند تا هم اعتبارات لازم برای فعالیت و پخش برنامه های شبکه های برون مرزی درنظر گرفته شود و هم به موقع تخصیص یابد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به این سوال که چه باید کرد تا شبکه های برون مرزی به عنوان پیشانی رسانه ای نظام در فضای بین الملل، قربانی سیاسی کاری ها و گروکشی های داخلی نشوند، بیان کرد: هر اختلاف نظری را که در داخل داریم نباید به مسائل خارج از کشور تعمیم بدهیم. نباید تنگ نظری ها را در مصالح کلی نظام وارد و دخیل کرد. حتما لازم است که در مسائل بین المللی انسجام و صدای واحدی در داخل وجود داشته باشد. باید در کنار هم باشیم و به شکل هماهنگ از منافع ملی و مصالح نظام دفاع کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.