یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳

عملکرد منفعلانه سلبریتی ها در دوران کرونا/۳

کاسبی: هنرمندانی که ماهانه دلار به خارج از کشور می فرستند باید کمک حال مردم باشند

محمد کاسبی

سینماپرس: محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص عملکرد منفعلانه سلبریتی های سینمای ایران در دوران کرونا گفت: وظیفه انسان های روی کره زمین کمک به هم نوع است. دین اسلام برای شرعی کردن به این کمک، خمس و زکات و فطریه و... را قرار داده تا کسی که دارد به هم نوع خود کمک کند. کسی که انسان است این را می داند و نمی توان اهالی سینما و سلبریتی ها را از بقیه افراد جامعه منفک کرد و هرکس درآمد بالایی دارد موظف است به هم نوعان خود کمک کند.

بازیگر فیلم های سینمایی «رفقای خوب» و «آسمان هشتم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه فقط حال سینما و سینماگران بد نیست! حال بسیاری از اقشار دیگر جامعه نیز بد است. از کشاورز گرفته تا کارگر و کارمند به سختی روزگار می گذرانند.

وی ادامه داد: در اینکه برخی اهالی سینما  گرسنه هستند و کرایه خانه ندارند شکی نیست! این وظیفه یکایک هنرمندان و مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری و سینمایی است که به این افراد که سال ها برای اعتلای فرهنگ و هنر کشورشان زحمت کشیده اند کمک کنند.

کاسبی خاطرنشان کرد: البته هرکس راضی به دریافت این کمک ها نمی شود! به عنوان مثال بنده طی ۵۰ سال فعالیتم در سینما و تئاتر بارها دعوت شدم که به حج بروم گفتم نمی روم برای اینکه مگر می شود با پول بیت المال سازمان و نهادی مثل وزارت ارشاد یا تلویزیون پول سفر حج مرا بدهد؟ اگر همه مردم از بیت المال نفری یک سهیمه حج داشتند من هم قبول می کردم.

این هنرمند متذکر شد: دولت باید به همه اقشار فقیر کمک کند و اهالی سینما هم جزو آن ها هستند؛ من امیدوارم روزی برسد که شاهد فقر مالی هیچ انسانی در کشورمان نباشیم و همه از حداقل امکانات و درآمد برخوردار باشند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «خوش نشین ها» و «خوش رکاب» در خاتمه اظهاراتش افزود: این سوألات را باید از برخی بازیگران و مجری-بازیگرهای پردرآمد پرسید که خودشان اعلام کردند باید ماهی ۱۵ هزار دلار برای فرزندشان به خارج از کشور بفرستند! این ها باید پاسخ بدهند که چرا کاری انجام نمی دهند؟ این هنرمندان پردرآمد باید در این روزگار کرونایی کمک حال مردم جامعه و سایر همکاران کم درآمدشان باشند و الا بنده و امثال بنده که چیزی نداریم تا بخواهیم به دیگران کمک کنیم!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.