دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷

عملکرد منفعلانه سلبریتی ها در دوران کرونا/۱

سربخش: سلبریتی ها تنها در پی مطرح کردن نامشان هستند/ مسئولان باید عملکرد سلبریتی ها را رصد کنند

علیرضا سربخش

سینماپرس: علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در خصوص عملکرد منفعلانه سلبریتی های سینمای ایران در دوران کرونا گفت: سلبریتی ها تنها در پی مطرح کردن نامشان هستند و هیچ دغدغه ای برای رفع مشکلات مردم ندارند؛ این مسأله ای است که در بزنگاه های حساس تاریخی ما با آن روبرو شده ایم و دیگر به یقین رسیده ایم که این افراد برخلاف ادعاهای شان تنها در پی دستیابی به منافع شخصی هستند!

این کارشناس ارشد حقوق بین الملل در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همین شیوع ویروس کرونا ثابت کرده که سلبریتی ها به هیچ عنوان نقش تعیین کننده ای در جامعه ندارند؛ آن ها در این وانفسا هیچ حمایتی از مردم نکردند و تنها برخی مواقع دست و پایی می زنند و در فضای مجازی مطالبی را مطرح می کنند که نشان از عرض اندام شان دارد؛ آن ها می ترسند فراموش شوند و همین ترس از فراموش شدن است که باعث می شود در برخی مواقع با مطرح کردن مسائلی خود را سر زبان ها بیندازند.

وی ادامه داد: خوشبختانه افکارعمومی آگاهی نسبتاً خوبی نسبت به ذات و اهداف سلبریتی ها پیدا کرده و از این رو آن ها جایگاه اولیه خود را به طور کلی از دست داده اند و دیگر کسی چندان به سلبریتی ها توجهی نمی کند؛ بنده نمی خواهم بگویم که سلبریتی ها به طورکل دیگر اثرگذار نیستند اما دیگر مردم هم برای حرف های آن ها به قول معروف تره ای خرد نمی کنند!

سربخش در پاسخ به این سوأل که با برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی سلبریتی ها که گاهی اوقات حتی منافع ملی را به خطر می اندازد چه برخوردی باید صورت گیرد اظهار داشت: مسئولیت اصلی این اتفاق با متولیان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛  مسئولان باید عملکرد سلبریتی ها را دقیقاً رصد کرده و در بزنگاه مناسب با آن ها برخورد نمایند. از سوی دیگر خواسته ما از مردم این است که سلبریتی ها را به خوبی محک بزنند! مردم خودشان می توانند به خوبی تشخیص دهند که چه کسی علقه وطن دارد و چه کسی چشم طمع به غرب دوخته! از این رو نباید هرگز فریب سلبریتی های غرب گرا و غرب زده را بخورند.

مدیر مسئول نشریه «سینما رسانه» تأکید کرد: افکارعمومی روی عملکرد سلبریتی ها نباید بی تفاوت باشند. مردم باید با آگاهی و هوشیاری تمام تلاش و اهتمام خود را به کار ببندند تا فریب این افراد را نخورند.

وی در خاتمه اظهاراتش متذکر شد: از طرف دیگر سلبریتی ها باید بدانند وقتی راجع به مسأله ای اظهارنظر می کنند باید عواقب و مسئولیت اظهارنظرهای های شان را هم بپذیرند؛ اینکه بعدا بیایند و بگویند که من اطلاع درستی نداشتم یا نمی دانستم این مسأله ای که مطرح کردم درست است یا غلط و امثال این ها نمی تواند رفع کننده مسئولیت آن ها باشد. سلبریتی ها باید بدانند وقتی اظهارنظر می کنند باید در محضر قانون و جامعه پاسخگو باشند و نمی توانند خود را تبرئه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.