یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

خانه سینما یا «چاله میدان»؟!؛

از جدال لفظی بی حاصل تا تحریم نشست توسط برخی صنوف/ تقلای اسعدیان برای ممانعت از مصاحبه انتقادی اعضا با رسانه ها!

خانه سینما

سینماپرس: رئیس هیأت مدیره خانه سینما که روز گذشته در تلاشی مذبوحانه و با برگزاری یک جلسه فوق العاده با روسای صنوف معترض درصدد بود آن ها را با خود همراه و همدل سازد در همین گام نخست با شکست روبرو شد و سینماگران به صورت یکپارچه علیه رفتار ظالمانه دیکتاتورمآبانه و ضدصنفی مدیران این مجموعه که مدت ها است بدل به حیات خلوت برخی چهره های خاص شده موضع گرفته و ساعت ها با آن ها به صورت لفظی به جدال پرداختند!

به گزارش سینماپرس صبح امروز چند تن از افرادی که روز گذشته در این جلسه حضور داشتند ضمن تماس با سینماپرس از برخی اتفاقات دردآور روز گذشته در نهاد ضدصنفی خانه سینما پرده برداشتند.

بر اساس شنیده ها جلسه روز گذشته در خانه سینما به هیچ نتیجه خاصی نرسیده و جز تنش و تشتت حاصلی با خود به همراه نداشته است. بر اساس اخبار رسیده به سینماپرس برخی صنوف سینمایی مانند: انجمن مدرسان سینما، انجمن منشیان صحنه، انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان، انجمن مدیران تولید، انجمن گویندگان و سرپرستاران گفتار فیلم و... به صورت لفظی دعوای شدیدی با رئیس هیأت مدیره نهاد ضدصنفی خانه سینما داشته اند.

در همین رابطه شنیده می شود منوچهر شاهسواری و همایون اسعدیان به نوعی در این جلسه آچمز شده بودند و هیچ پاسخ درستی نسبت به انتقادات صریح و بی پرده منتقدان عملکرد غلط شان نداشتند.

یکی از رؤسای صنوف حاضر در این جلسه که مایل نبود نامش فاش بشود به سینماپرس گفت: «در این جلسه پیشنهاد استعفای دسته جمعی هیأت مدیره داده شد که با مخالفت برخی وابستگان هیأت مدیره روبرو گشت؛ پیشنهاد بر این بود که یک شورای سرپرستی به زودی جای این مدیران را بگیرد تا سینماگران کمی بتوانند نفس بکشند!»

پیروی همین اتفاق یکی دیگر از حاضران در جلسه به سینماپرس اظهار داشت: آقایان به بهانه کرونا با برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مخالفت کردند؛ یکی نیست به این ها بگوید اگر شما به فکر کرونا هستید چرا این جلسه بی حاصل را برگزار کردید و ما را زیر یک سقف گردهم آوردید؟ هدف شما چیست؟ چرا به میزها و پست های چسبیده اید؟ اگر خانه سینما برایتان نفعی ندارد بروید. برای ما مشخص شد که این جلسه تنها یک بازی با صنوف بوده و برد را اصنافی کردند که حاضر به حضور در این جلسه نشدند!

بر اساس شنیده ها برخی صنوف مهم خانه سینما مانند کانون کارگردانان سینمای ایران به طور کل این جلسه را تحریم جدی کرده بودند و به دلیل عملکرد سراسر اشتباه مدیران این نهاد حاضر به حضور در این گردهمایی نشده بودند!

یکی از حاضران در جلسه در همین راستا به سینماپرس گفت: تنها ۲۰ صنف از ۳۲ صنف خانه سینما در این جلسه شرکت کرده بودند؛ جلسه ای که جز داد و بیداد و تنش و تشتت و توهین و تحقیر چیزی در آن وجود نداشت! یکی از روسای صنوف سینمایی وسط جلسه از جایش برخواست و گفت این جلسه مایه آبروریزی سینماگران است! این سر و صداها حتی در سبزی فروشی محل ما هم به این حد نیست!

در همین راستا شنیده می شود شدت درگیری در این جلسه آنقدر زیاد بوده که در تاریخ خانه سینما چنین اتفاقی بی سابقه بوده است. روسای صنوف سینمایی در این جلسه حجت را بر مدیران شاه نشین خانه سینما تمام کرده و تأکید کرده اند همانطور که شما را انتخاب کردیم و بالانشین شده اید اگر بخواهیم به زودی به زیر میکشانیم!

گویا این اتفاق زمانی رخ داده که رئیس هیأت مدیره با پرخاشگری و لحن تند و هتاکانه با اعضای مخالف با عملکردش مکالمه کرده است!

یکی از روسای صنوف حاضر در جلسه به سینماپرس گفت: آقایان بعد از نحوه توزیع ناعادلانه، غلط و غیرمنصفانه عیدی میلیاردی وزارت ارشاد حالا درصدد هستند تا بسته های کمک معیشتی را نیز به دوستان و آشنایان خود بدهند! اگر این اتفاق بیفتد ما قطعاً ساکت نخواهیم نشست و با برگزاری تجمع اعتراضی مانع از ادامه فعالیت این ها در خانه سینما خواهیم شد. آقایان هنوز یک جنجال تمام نشده در پی جنجال آفرینی های جدید در خانه سینما هستند. ای کاش این خانه سینما که امروزه تنها خانه چند نفر معدود نزدیکان هیأت مدیره است هرچه زودتر بسته شود چرا که این خانه هیچ دردی از سینماگران درمان نمی کند و تنها باعث رنج بیشترشان می شود.

اما بر اساس اطلاعات رسیده، یکی از اتفاقات قابل تأمل این جلسه اظهار عجز همایون اسعدیان در قبال مصاحبه های منتشر شده در سینماپرس بوده به نحوی که وی با تندی و پرخاش نسبت به یکی از حاضران گفته: «چرا شما با سینماپرس مصاحبه می کنید؟ این ها دشمن ما هستند!»؛ این واکنش دیکتاتورمأبانه اسعدیان با اعتراض اعضای حاضر در جلسه همراه بوده است.

اخبار مرتبط

نظرات

  • حاج هدایت بهاروند ۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۱:۳۱
    0 0
    گل بگیرن در این سینما و صداوسیما و وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش رو که انگار دارن توسط مسیح علی نژاد اداره میشن یعنی به مولا در همون سطح دارن عمل میکنن

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.