سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

بازرس انجمن سینماداران:

سهم برخی صاحبان فیلم‌ها هنوز واریز نشده است/ برخورد با سینماداران متخلف

عبدالله علیخانی و علی روئین‌تن در مراسم تشییع پیکر مرحوم «جمشید الوندی»

سینماپرس: عبدالله علیخانی درباره تخلف برخی سینماها در عدم پرداخت درآمد حاصل از اکران فیلم‌ها به صاحبان فیلم توضیحاتی داد.

به گزارش سینماپرس، عبدالله علیخانی بازرس انجمن سینماداران درباره عدم پرداخت درآمد حاصل از اکران فیلم‌ها از سوی برخی سینماها به صاحبان فیلم، در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، گفت: تعطیلی سینماها به خاطر شیوع ویروس کرونا باعث شده تمام معادلات حسابرسی‌ها به هم بریزد؛ ضمن اینکه برخی فیلم‌ها در حین اکران به تعطیلی خوردند و تا زمانی که اکرانشان به پایان نرسد، تسویه‌ای صورت نخواهد گرفت. البته فیلم‌هایی هم بودند که حدود یک هفته و یا کمی بیشتر و کمتر از آغاز تعطیلی، اکرانشان به پایان رسید، ولی به علت تعطیلی سینماها پرداختی انجام نشده است.

او افزود: مخارج سینماها در دو ماه آخر سال بالاتر از ماه‌های دیگر سال است و درآمدی چشمگیر از فروش فیلم‌ها وجود ندارد؛ بدین علت سینماداران سهم صاحبان فیلم را به سال جدید و اوایل فروردین که به فروش بهتری می‌رسند، موکول می‌کنند و این همیشگی بوده است. امسال که دیگر کرونا همین فرصت درآمدزایی را هم از آن‌ها گرفت و باعث شد برخی‌ها تسویه نکنند.

علیخانی بیان کرد: البته دوستان و همکاران باید توجه کنند اتفاق همه‌گیری مانند شیوع کرونا که باعث تعطیلی کل دنیا شده، همیشه رخ نمی‌دهد و نانوشته اتفاق افتاده است. پس با کمی صبر می‌توان همه کارها را حل کرد و این را بگویم با افرادی که تخلف آن‌ها محرز شود، طبق قانون برخورد خواهد شد.

او اضافه کرد: سینما و فیلم دو مشتری همیشگی هستند و مادام که حیات دارند، به هم نیاز خواهند داشت. پس یک سری از اخلاقیات را زیرپا نگذاریم و برخی بحث‌های درون خانوادگی را به بیرون درز ندهیم؛ آن هم در شرایطی که نیاز مالی برخی از اهالی سینما مشهود و آشکار است.

بازرس انجمن سینماداران گفت: برخی‌ طلبکاران نیز شیطنت‌های ریزی می‌کنند؛ مثلا می‌گوییم به انجمن سینماداران برای پیگیری طلبتان نامه بنویسید و جزئیات و نام سینمادار را عنوان کنید، اما به خاطر رفاقتی که با هم دارند از این کار سر باز می‌زنند. به هر شکل همانطور که گفتم با متخلفان برخورد خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.