جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

واکنش اسپایک لی به بازگشایی سینماها؛

سینما را باز نکنید؛ هنوز فیلم‌های زیادی می‌خواهم بسازم!

اسپایک لی

سینماپرس: کارگردان آمریکایی واکنش بدی نسبت به تصمیم فرماندار جمهوریخواه جورجیا که قصد دارد تا سینماها را در این ایالت بازگشایی کند، نشان داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ونیتی فر، اسپایک لی با تصمیم ایالت جورجیای آمریکا که می‌خواهد از ۲۷ آوریل سینماها را بازکند مخالفت کرد. ویروس کرونا هنوز در حال درنوردیدن آمریکاست و بیش از ۴۵ هزار نفر کشته شده و حداقل ۸۳۵ هزار نفر مبتلا شده‌اند.

در این حال برایان کمپ فرماندار این ایالت قصد دارد تا برخی از مشاغل غیرضروری را بازگشایی کند و این برخلاف نظر پزشکان است که نگران اوج گرفتن دوباره این همه‌گیری هستند.

در این حال اسپایک لی از نخستین فیلمسازانی است که با این امر مخالفت کرده است.

این کارگردان ۶۳ ساله و سازنده فیلم‌هایی چون «کوکلاکس کلان سیاه» و «کار درست را انجام بده» گفت با شکستن قرنطینه و رفتن به مکان‌های بسته سلامت خودش را به خطر نمی‌اندازد و فکر می‌کند دیگران هم نباید این کار را بکنند.

وی در ایمیلی که برای ونیتی فر فرستاده گفت: الان سالن‌های سینما را باز کنیم؟ اصلاً و ابداً. هنوز فیلم‌های زیادی می‌خواهم بسازم و تنها جانی که در بدن دارم را به خطر نمی‌اندازم. فقط آزمایش بدهید. آزمایش و آزمایش.

به نظر لی تلاش فرماندار جورجیا باید بر این باشد که افراد هر چه بیشتری آزمایش ابتلا به کرونا را بدهند تا با تعیین آنهایی که بیمار هستند و جدا کردن آنها از بقیه، این بیماری تسری پیدا نکند.

به دستور کمپ فرماندار این ایالت مشاغلی مانند سالن‌های ورزشی، مراکز بولینگ و سالن‌های آرایش باید باز شوند، اما همه سالن‌های سینما نباید در آغاز هفته کارشان را شروع کنند و استودیوهای تولید فیلم نیز نباید به سرعت کارشان را آغاز کنند.

اتحادیه ملی مالکان سینما نیز با صدور بیانیه‌ای نسبت به بازگشایی سینماها ابراز تردید کرده و تاکید کرده‌اند در شرایطی که برخی ایالت‌ها ومناطق در فکر بازگشایی سالن‌های سینما هستند، صنعت سینماداری معتقد است سینماها نباید در این شرایط در دسترس باشند.

آرماندو ایانوچی خالق «مرگ استالین» و سریال «ویپ» نیز مخالفت خود را با بازگشایی سالن‌های سینما ابراز کرده است. وی گفته است هنوز برای این کار زود است و اجازه نمایش هیچ‌یک از فیلم‌هایش را در سالن‌های سینمای آمریکا تا مشخص شدن پایان پاندمی کرونا نخواهد داد.

اسپایک لی متولد آتلانتا است اما وقتی بچه بود به اتفاق خانواده‌اش به بروکلین نقل مکان کردند. فیلم بعدی وی با عنوان «دا ۵ خون» برای نت‌فلیکس و با بازی چادویک بوزمن ساخته می‌شود. این فیلم درباره کهنه‌کاران جنگ ویتنام است که پس از جنگ به آمریکا باز می‌گردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.