جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

موقیعت ویژه کارگردان «شیوع»؛

«استیون سودربرگ» رییس کمیته از سرگیری کار هالیوود پس از کرونا شد

استیون سودربرگ

سینماپرس: کمیته‌ای که برای مشورت با متخصصان تشکیل شده تا روشن شود چه زمانی می‌توان دوباره صنعت سینما را فعال کرد، استیون سودربرگ را به عنوان رییس خود برگزید.

به گزارش سینماپرس به نقل از ایندی وایر، استیون سودربرگ به‌عنوان رئیس کمیته بررسی شرایط برای فعالیت مجدد هالیوود در دورانی انتخاب شده که جهان به بحران غیرقابل پیش‌بینی کرونا مواجه است.

سودربرگ که کارگردانی فیلم «شیوع» را برعهده داشت توسط انجمن کارگردان‌های آمریکا انتخاب شد تا کمیته‌ای را هدایت کند که برای پیش بردن هالیوود و دوباره از سرگرفتن کارها با فروکش کردن بحران کرونا ویروس تشکیل شده است.

انجمن کارگردان‌های آمریکا (DGA) اعلام کرد این کمیته به رهبری سودربرگ با متخصصان کارکشته مشاوره خواهد کرد و با دیگر انجمن‌های تخصصی هالیوودی نیز همکاری می‌کند تا تعیین کند صنعت سرگرمی چه زمانی قادر خواهد بود با اطمینان سر کار خود برگردد.

توماس شلامی رییس انجمن کارگردان‌های آمریکا در این زمینه گفت: ما جوابی نداریم که بگوییم کی باید تولید از سرگرفته شود، ما در حال انجام اقدامات برای بررسی این هستیم که ببنیم چگونه می‌توان ایمنی را در زمان لازم تضمین کرد.

وی افزود: این کمیته ملی به رهبری سودربرگ متشکل از اعضایی از همه بخش‌های تولید است تا بررسی کامل مسایل را انجام دهند و توصیه‌هایی را ارایه کنند. این کمیته در حال مشورت با متخصصان شیوع بیماری‌ها در این زمینه است و ما نتیجه را به انجمن‌های دیگر هم اعلام می کنیم تا با خیال راحت سر کار برگردیم.

گفته شده یک کمیته هم تشکیل می‌شود که به چگونگی برگشت ایمن زنجیره سینمایی تمرکز می‌کند زیرا معیشت این گروه نیز به دلیل تعطیلی گسترده در معرض خطر است.

گسترش ویروس کرونا موجب توجه دوباره به فیلم «شیوع» شد و آن را به یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های دوره همه‌گیری ویروس کرونا بدل کرد. شماری از اعضای این فیلم از جمله کیت وینسلت، مت دیمون و لارنس فیشبرن نیز به تازگی ویدیوهای آموزشی درباره فاصله‌گیری اجتماعی و سایر توصیه‌های ایمنی به مردم ارایه کردند.

ایان لیپکین متخصص اپیدمولوژی سرشناس که در فیلم «شیوع» سمت مشاور را برعهده داشت به تازگی اعلام کرد که در اواخر مارس به کرونا مبتلا شده بود.

«شیوع» سال ۲۰۱۱ به کارگردانی سودربرگ ساخته شد. داستان این فیلم الهام گرفته از بیماری‌های واگیردار در دهه اول سال ۲۰۰۰ همچون شیوع نوعی از کروناویروس به نام سارس در سال ۲۰۰۲ و آنفلوانزای خوکی در سال ۲۰۰۹ است.

مجله نیو ساینتیست بریتانیا در گزارشی، دقت علمی فیلم را برای تصویر کردن یک ویروس و علایم آن و نوع اپیدمی تحسین کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.