چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷

به همت صبرعلی لوایی؛

سردیس سردار سلیمانی در جشنواره هنرهای تجسمی فجر

سردار قاسم سلیمانی

سینماپرس: در دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سردیسی از سپهبد شهید قاسم سلیمانی در حال ساخت است.

به گزارش سینماپرس، نمایشگاه دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با نمایش ۹۰۰ اثر در رشته‌های نقاشی، ‌ گرافیک، عکس، مجسمه، سرامیک، خوشنویسی، نگارگری، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور و هنرهای جدید،  عصر دیروز (سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه)  در موسسه صبا گشایش یافت.

ساعتی پیش هم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در موسسه صبا از دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بازدید کرد.

در بخشی از این نمایشگاه،  صبرعلی لوایی هنرمند مجسمه‌ساز در حال خلق سردیس شهید سپهبد قاسم سلیمانی است. همچنین پرتره‌ای از این شهید مقاومت توسط عباس برزگر گنجی هنرمند نقاش در حال تولید است.

جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اکراینی هم در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته و در بخش هنرهای جدید تحت عنوان «فرجام» نمود یافته است.  یک تابلوی نقاشی اثر محسن حیدری هم در یادبود این جانباختگان به نمایش درآمده است.  

* برپایی «چارخونه»، با ۱۱۵ عکس از استان‌ها
بخش چارخونه با نمایش ۱۱۵ اثر از ۱۲ هنرمند از استان ها یکی از بخش های چهارگانه جشنواره هنرهای تجسمی فجر این دوره است که این روزها در موسسه صبا و در کنار بخش های دیگر جشنواره برپاست.
این بخش که با عنوان کلی «گفتگوی هنرعکاسی استانها» برپاست، ۱۱۵ اثر عکاسی در شاخه های مستند، استیجد، فاین آرت و اینستالیشن و از هنرمندان شهرهای مشهد، زاهدان، زنجان، یاسوج، شهر کرد، بیرجند، گرگان را به نمایش گذاشته است.
مضامین این عکس ها شامل: بازسازی وقایع تاریخ، آیین های محلی، میراث فرهنگی، ویژگی های اقلیمی، جغرافیا و محیط زیست است. عموم هنرمندانی که در این بخش عکس ارائه کرده اند جوانان خلاقی هستند که کمتر نمایشگاه انفرادی داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.