دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳

وزیر ارشاد در اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره تئاتر فجر:

اتفاقات خوبی در حوزه هنرهای نمایشی در حال رخ دادن است

صالحی

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دست مریزاد به هنرمندان جوانی که پای در راه پیشکسوتان نهادند، گفت: با توجه به چشم انداز روشن از رونق نمایش اتفاقات خوبی در این عرصه در جریان است.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی دوشنبه شب در آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، گفت: به همه جوانانی که پا در مسیر پیشکسوتان گذاشته اند و چشم اندازی ارزشمند از هنر ایران را رقم می زنند دست مریزاد می گویم.
وی افزود: اتفاقات خوبی در حوزه هنرهای نمایشی در حال رخ دادن است و باعث شده تا جوانان به حوزه تئاتر در تمام ایران نگاه کنند.
وزیر ارشاد ضمن تقدیر از همه افرادی که مقدمات برگزاری این رویداد هنری را فراهم کرده اند، خاطرنشان کرد: به طور ویژه از دبیر جشنواره و داوران که این فرصت را فراهم کردند تا زیر چتر تئاتر، خانواده این حوزه که از ایران گفته اند و می گویند و آینده ایران را با عزت رقم می زنند، بگویم بسیار سپاسگزارم.

صالحی همچنین در حاشیه این آئین در گفتگویی اظهار داشت: بودجه هنرهای نمایشی بودجه اندکی است و این نگاه ویژه مقام معظم رهبری می تواند به کمک حوزه هنرهای نمایشی بیاید.

عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین ابراز امیدواری کرد تا به عنوان مسئولان دولتی از هنر نمایشی کشور حمایت شود لذا هنرهای نمایشی به طور خاص جایگاهی دارد که نباید و نمی تواند مورد غفلت قرار

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره همزمانی جشنواره های تئاتر و فیلم فجر، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که با همه شرایط موجود امکانی فراهم کنیم هنرمندان بدون دغدغه در جشنواره ها حضور پیدا کنند.

صالحی در عین حال با اشاره به حضور همه هنرمندان از اقشار مختلف حوزه هنرهای نمایشی، گفت:‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید به همه سلیقه ها و نظرات احترام قائل است و تلاش دارد که با وفاق و همدلی افق های روشن را برای هنرهای نمایشی این کشور رقم بزند.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در یک نگاه

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از روز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرده و امشب (۲۱ بهمن‌ماه ۹۸) به کار خود پایان خواهد داد.

فراخوان این دوره از جشنواره تیرماه سال جاری منتشر شد که در متن آن آثار را در بخش های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و بخش به علاوه فجر به صورت رقابتی و غیررقابتی به صورت تفکیک شده پذیرفت.

بر همین اساس آثار پذیرفته شده در بخش پوستر و عکس تئاتر در نمایشگاه لحظه قطعی از ۵ تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برپا و ۵۹ عکس از ۴۹ عکاس و ۶۰ پوستر از ۳۵ طراح به نمایش گذاشته شد.

بعد از حواشی انصراف ها نیز از ۳۰ اثر بخش رقابتی ۲۲ نمایش و از ۲۷ اثر بخش غیررقابتی ۱۵ اجرا در جشنواره حضور داشتند.

همچنین از هفت اثر بخش بین الملل شش اثر اجرا داشت. در این میان دو اثر سردار پرچم دار و #همه همدردیم به بخش های نمایش های خیابانی و دیگرگونه های اجرایی و در بخش رادیو نمایش نیز یک اثر با عنوان سردار عشق به ۱۰ نمایش قبلی اضافه شدکه این سه نمایش جدید به گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی و جانباختگان سانحه هوایی (سقوط هواپیمای ایران- اوکراین) اختصاص داده شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.