دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

نسبت هنرهفتم با انقلاب اسلامی/۴

مسافرآستانه: مدیریت های منفعل و سلیقه ای سینمای انقلاب را به حاشیه رانده اند/ چرا فارابی از فیلم هایی حمایت می کند که تناسبی با اهداف ملی و انقلابی ندارند؟!

حسین مسافر آستانه در نشست خبری سومین جشنواره فیلم ویدئویی«یاس»

سینماپرس: حسین مسافرآستانه گفت: مدیریت های منفعل و سلیقه ای با بی دغدغگی و بی برنامگی سینمای انقلاب را به حاشیه رانده اند و متأسفانه بودجه های بیت المال را بدون برنامه ریزی و بی هدف در راستای تولید آثاری صرف می کنند که نه تنها هیچ دستاوردی برای کشور ندارند بلکه گاهی اوقات به ضرر منافع ملی نیز هستند.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه ما از نظر زمانی هرچقدر از انقلاب فاصله گرفتیم جایگاه ارزش و آرمان ها و فرهنگ انقلاب اسلامی نیز در سینما کمرنگ تر شد به نحوی که امروزه کلاً رنگ و بویی از مسائل ارزشی و انقلابی در سینما وجود ندارد.

وی ادامه داد: دلیل اصلی این اتفاق ناراحت کننده فقدان برنامه ریزی هدفمند در سازمان ها و ارگان های سینمایی است که هیچ سیاست مشوقانه ای برای پرداختن سینماگران به فرهنگ اصیل و ارزشمند انقلاب اسلامی در نظر نمی گیرند.

مسافرآستانه سپس با انتقاد شدید از مدیریت منفعل سینمای کشور تصریح کرد: نیاز بخش عمده ای از آحاد افراد جامعه که پایبند به اصول اعتقادی و انقلابی هستند توسط مدیران سینمایی رسماً نادیده گرفته می شود اما از سوی دیگر ما شاهد حمایت از تولید آثاری هستیم که با انتقاد شدید کارشناسان و دغدغه مندان و دلسوزان فرهنگی روبرو می شود.

مدیر مجموعه تئاتر ایرانشهر خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در ذیل آن سازمان سینمایی باید آیین نامه روشن و شفاف جهت حمایت آثار انقلابی و با سرتیترهای از پیش تعریف شده داشته باشند. ما باید شاهد هدفمند شدن تولیدات سینمایی و هدفمند شدن خرج کردها در زیرمجموعه های سازمان سینمایی باشیم.

وی در همین راستا متذکر شد: چرا فارابی از فیلم هایی حمایت می کند که تناسبی با اهداف ملی و انقلابی ندارند!؟ چرا این بنیاد باید از فیلم هایی حمایت کند که تنها منافع اقتصادی در آن ها وجود دارد؟ خوشبختانه هرزگاهی در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کارهایی هرچند حداقلی و اندک در راستای موضوعات انقلابی انجام می شود که به هیچ عنوان کافی نیست اما در نهاد مهمی همچون بنیاد سینمایی فارابی چنین اتفاقی نمی افتد.

مسافرآستانه در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: در این سال ها بنیاد سینمایی فارابی از فیلم هایی حمایت کرده که حمایت دولتی را نیاز نداشتند اما به واسطه برخی ارتباطات خارج از سازمانی توانستند حمایت دولتی دریافت کنند! بنده معتقدم بیش از هر اتفاقی ما نیازمند آن هستیم که آیین نامه ای داشته باشیم تا کمک های مالی به آثار سینمایی و فرهنگی ضابطه مند شده و در آن قید شده باشد که تمامی دستگاه ها ملزم و مکلف برای حمایت از تولید آثار انقلابی هستند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.