دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶

کامبیز دیرباز در برنامه «پشت صحنه» مطرح کرد:

سلبریتی‌ تافته جدا بافته نیست/ رسالت اجتماعی سلبریتی‌ها در طرح موضوع مشکلات

کامبیز دیرباز در نشست خبری فیلم سینمایی «ماه گرفتگی»

سینماپرس: کامبیز دیرباز شب گذشته یک دی ماه مهمان تلفنی برنامه «پشت صحنه» رادیو تهران بود و درباره واکنش چهره‌ها به اتفاقات جامعه صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، کامبیز دیرباز بازیگر سینما و تلویزیون شب گذشته یکم دی ماه در گفتگو با برنامه «پشت صحنه» رادیو تهران درباره این که در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود از شنیدن واژه سلبریتی کهیر می‌زند، توضیح داد: وقتی یک واژه ای به یک چیز منفور و نفرت‌انگیز تبدیل می‌شود، انسان ترجیح می‌دهد که کهیر بزند. حساب کنید از هر ۱۰۰ باری که این کلمه در فضای مجازی و فضای حقیقی استفاده می‌شود، ۹۹ بار آن منفی است. طوری شده است که وقتی می‌خواهند یک نسبت منفی بدهند، از این واژه سلبریتی استفاده می کنند که البته این استفاده هم به خاطر عملکرد خود سلبریتی هاست و در واقع از ما است که بر ما است.

وی ادامه داد: فرض کنید اگر یک جامعه دچار بحران مالی شود، نمی‌توانیم بگوییم که ۱۰۰ درصد جامعه دچار بحران مالی است. به هر حال به همان اندازه که عده‌ای فقیرتر می‌شوند یک عده هم پولدارتر می‌شوند. حالا اگر آن درصد کمی که پولدار می‌شوند بیایند و این زندگی تجملاتی شان را به رخ بکشند، تبدیل می‌شوند به آدم‌هایی که از آن آحاد جامعه نیستند. اینکه آدم آرزو کند همه مردم در رفاه کامل زندگی کنند، خیلی عالی است و اگر کسی غیر از این باشد، یعنی چشم دیدن رفاه هم وطنان و دوستانش را ندارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: من در اینستاگرام یک مجله شخصی دارم. پس من سردبیر مجله شخصی خودم هستم و باید فکر کنم که کدام مطلب را در سرمقاله بگذارم که خواننده‌ام ناراحت بشود یا نشود. بنابراین من فکر می کنم چیزی بالای ۷۰-۸۰ درصد دست خودمان است. گاهی واقعا هدف یک چیز است اما چیز دیگری منتقل می‌شود.

دیرباز عنوان کرد: این که ما بخواهیم نسبت به یکسری مسایل واکنش نشان بدهیم یک بحث است و اینکه بخواهیم نسبت به همه مسایل واکنش تخصصی نشان بدهیم یک بحث دیگر است. یعنی من به عنوان یک شهروند و یک ایرانی وظیفه‌ام است که مثلا به گرانی بنزین واکنش نشان بدهم اما در تخصص من نیست که بخواهم اشکال سیاسی از دولت بگیرم. من می‌گویم اگر در اینستاگرام من تنها عکس گل و بلبل هم باشد اتفاقا این هم بد است. من باید واکنش نشان بدهم اما طرح موضوع کنم نه اینکه بخواهم تخصصی بگویم. من اگر خیلی هنر کنم دیالوگ های خودم را حفظ می‌کنم که سر صحنه توپوق نزنم.

وی درباره رسالت اجتماعی سلبریتی ها نیز اظهار کرد: من باید از تریبونم برای طرح موضوع کردن استفاده کنم. اگر این کار را نکنم خیانت می کنم. من از دل همین مردم بیرون آمدم. سالی که من برای فیلم سینمایی «دوئل» از جشنواره جایزه گرفتم، سیمرغ دستم بود و با تاکسی برگشتم و همکارانم تعجب کردند. من دو سال بعد از آن ماشین گرفتم اما روزهایی بود که تعداد باک‌هایی را که می‌خواستم بنزین بزنم، می شمردم که تا آخر ماه کم نیاورم، چون کارمند بودم و نباید فراموش کنم. طرح موضوع کردن با اینکه بخواهم نظر تخصصی بدهم فرق می‌کند. سلبریتی تافته جدا بافته نیست. از مردم است و باید کنار مردم باشد.

بازیگر «آقازاده» در پایان درباره توضیح صفحه اینستاگرامش با مضمون اینکه تبلیغ در زیر پست‌هایش آزاد است، گفت: اینستاگرام برای پدرم نیست که بخواهم برایش تعیین تکلیف کنم. من هم مثل دیگران یک کاربر هستم.

«پشت صحنه» برنامه ای است که یک هفته در میان به صورت زنده به تهیه کنندگی امیرحسین ثقفی و با اجرای مصطفی امامی روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

علاقمه‌ندان می‌توانند این برنامه را این هفته تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۱ روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز به مدت یک ساعت بشنوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.