شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

اوج گیری انتقادات نسبت به مشکلات اهالی سینما؛

از بایکوت صنوف و برخی اعضای هیأت مدیره خانه سینما برای دیدار با انتظامی تا لغو دورهمی شب یلدا در خانه سینما!

مراسم افتتاح خانه سینما شماره سه

سینماپرس: بر اساس شنیده ها در حالی که قرار بود عصر امروز رئیس سازمان سینمایی با روسای صنوف دیدار داشته باشد به دلیل بایکوت برخی صنوف مهم و تأثیرگذار خانه سینما و همچنین اعلام غیررسمی عدم حضور برخی اعضای هیأت مدیره این نهاد در این جلسه، در آخرین لحظات این دیدار لغو شده است!

به گزارش سینماپرس یکی از روسای صنوف منتقد به سیاست های مدیران سازمان سینمایی و خانه سینما از فشار بسیار برای شرکت در دورهمی شب یلدا به روسای صنوف خبر داد و تأکید کرد: ما اصلاً دلیل این نشست ها را متوجه نمی شویم! در حالی که هیچ یک از خواسته های اهالی سینما از جمله مسأله مهم امنیت شغلی و بیمه تکمیلی هنرمندان به سرانجام نرسیده و سینماگران در بدترین و بحرانی شرایط ممکن روزگار می گذرانند دلیل این نشست ها و جلسات چیست؟

وی افزود: اهالی سینما و روسا و شورای مرکزی بسیاری از صنوف مهم و تأثیرگذار خانه سینما با یکدیگر متحد شده اند و دیگر به خواسته ها و بازی برخی سیاست گذاران خانه سینما تن نمی دهند! شقه و شکاف در درون هیأت مدیره خانه سینما هم از ابتدا وجود داشت اما این روزها به اوج خود رسیده است.

گفتنی است؛ تا ساعت ۱۲:۱۹ دقیقه ظهر امروز هم پیامک یادآوری به روسای صنوف برای شرکت در این جلسه ارسال شده است. در متن این پیامک آمده: «یادآوری. روسای محترم صنوف با سلام و احترام. از شما دعوت می شود در نشست روسای اصناف با حضور دکتر انتظامی رئیس محترم سازمان سینمایی با دستور جلسه مباحث جلسه قبلی (قرارداد تیپ، ثبت اصناف، امنیت شغلی و...) که امروز شنبه ۳۰ آذرماه ساعت ۱۶ در خانه سینما ساختمان بهار برگزار می شود، حضور بهم رسانید»

نکته قابل تأمل آنجا است که گویا ظرف کمتر از ۲ ساعت خبر بایکوت گسترده صنوف به هیأت مدیره خانه سینما رسیده چرا که در ساعت ۱۳:۵۴ دقیقه امروز پیامک دیگری برای روسای صنوف به شرح ذیل ارسال شده است.

«با سلام و عرض پوزش. به اطلاع روسای محترم صنوف می رساند جلسه امروز ساعت ۱۶ کنسل شد. جلسه بعدی متعاقباً اعلام می شود. با احترام و پوزش مجدد. خانه سینما»

لازم به توضیح است؛ عملکرد هیأت مدیره خانه سینما طی سال های اخیر همواره محل بحث و انتقاد شدید اهالی سینما بوده به نحوی که بسیاری از اهالی خانه سینما این دوران را بدترین ایام برای صنوف سینمایی دانسته و بعضاً خواهان بسته شدن خانه سینما هم شده اند!

مسئولان هیأت مدیره خانه سینما که برای خود شاه نشین تشکیل داده، هر کاری را که دوست دارند انجام می دهند طی ماه های اخیر صدای اعتراض قاطبه اهالی سینما را بلند کرده اند؛ از تهدید و ارعاب مخالفان ثبت صنوف در وزارت کار گرفته که بعضاً به تأسیس انجمن های موازی در این نهاد مثلا صنفی منجر شده تا اتفاقاتی که باعث شده حتی برخی از صنوف زیرمجموعه این نهاد دست به تجمعات اعتراضی علیه هیأت مدیره بزنند.

یکی از مهمترین مسأله ای که بعد از ایام نوروز ۹۸ صدای اعتراضات برحق اهالی سینما را بلند کرد درز کردن خبر اعطای مبلغی میلیاردی به خانه سینما به عنوان عیدی اهالی سینما توسط وزارت ارشاد بود. مبلغی که می بایست به صورت یکسان و عادلانه میان یکایک اعضای صنوف توزیع می شد اما معلوم نیست دقیقا این مبلغ چه شده است!

همچنین مدت ها است مسأله بیمه تکمیلی هنرمندان هم به یکی از مناقشات اصلی سینماگران با مدیران این نهاد بدل شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.