دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

دیزنی هشدار داد؛

بیماران صرعی سکانس‌های رعد و برق «جنگ ستارگان» را نبینند

«جنگ ستارگان: آخرین جدای»

سینماپرس: کمپانی دیزنی برای آن دسته از تماشاچیانی که از بیماری صرع یا بیماری‌های حساس به نور و برق شدید رنج می‌برند نسبت به سکانس‌های رعد و برق شدید فیلم «جنگ ستارگان» هشدار داد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، استودیوی دیزنی در همکاری با «بنیاد بیماران صرع» در تلاش است تا در دو هفته مانده به اکران فیلم جدید «جنگ ستارگان» در مورد سکانس‌های نور شدید رعد و برق که همچون نور فلاش می‌تواند موجب ایجاد حمله در بیماران مبتلا به صرع شود، اطلاع‌رسانی کند.

کمپانی دیزنی برای آن دسته از تماشاچیانی که از بیماری صرع یا بیماری‌های حساس به نور و برق شدید رنج می‌برند نسبت به سکانس‌های رعد و برق شدید فیلم «جنگ ستارگان» هشدار داد.

دیزنی هشداری غیرمعمولی برای صاحبان سالن‌های سینما در سراسر جهان صادر کرده و از آن‌ها خواسته تا در مورد عوارض سکانس‌های نورهای فلاشی و شدید در فیلم جدید «جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر» که می‌تواند عوارضی بر بیماران صرع داشته باشد، هشدار بدهند.

این استودیو همچنین از بنیاد صرع خبر داده که صبح جمعه نیز هشداری مشابه را ارسال کرده و اظهار داشته که در حال کار با هماهنگی با دیزنی است تا اطلاعاتی در این مورد برای اعضای خود ارائه دهد.

همزمان دیزنی نامه‌ای برای اکران‌کنندگان این فیلم در سراسر دنیا با همین موضوع ارسال کرده و در آن نوشته: «توصیه می‌کنیم با احتیاط فراوان در برنامه اکران‌های آن‌لاین و سالنی و دیگر مکان‌های اکران که مشتریانتان حضور می‌یابند حتما این اطلاعیه را ارائه دهید: «جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر» حاوی چندین سکانس با تصاویری دارای نور شدید فلاشی رعد و برق است که می‌تواند بر روی آن دسته از بیماران مبتلا به صرع یا بیمارانی که حساسیت شدید به نور دارند، تاثیر بگذارد.»

برای حدود ۳ درصد از مبتلایان به صرع، قرار گرفتن در معرض نورهای شدید فلاشی در شدت‌های خاص یا با الگوهای بصری خاص، می‌تواند باعث تشنج شود.  این بیماری به «صرع حساس به نور» مشهور است.

نور شدید فلاش همچنین می‌توانددر افرادی که دارای حساسیت به نور هستند باعث میگرن شود.

دیزنی البته جزئیات سکانس‌های مورد نظر را ارائه نداده است.

در تابستان سال ۲۰۱۸، دیزنی پس اعلام نگرانی در رسانه‌های اجتماعی در مورد نورافکن و نورهای فلاش در فیلم «شگفت‌انگیزان۲» و احتمال بالقوه ایجاد تشنج و میگرن، مورد انتقاد قرار گرفت. «بنیاد صرع» در آخر هفته افتتاحیه فیلم توصیه‌های پیشگیرانه و بازدارنده منتشر کرد و از دیزنی خواست که همین کار را انجام دهد (متعاقباً استودیو نیز چنین کرد).

این بار اما قضیه متفاوت از مورد پیشین بود. «بنیاد صرع» در پست جمعه خود گفت: «ما از دیزنی تشکر می‌کنیم که به ما مراجعه کرده و قبل از اکران فیلم، با اقدامی پیشگیرانه، اطلاعاتی هشدار دهنده را برای سالن‌های سینما و سینماروها فراهم آورده است.

ششمین قسمت از سریال «نگهبانان»، محصول شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌اُ(HBO) به تازگی هشدار مشابهی را به همراه داشت: «این قسمت شامل صحنه‌هایی با نور فلاش و برق شدید است که می‌تواند بر بینندگان دارای حساسیت شدید به نور تاثیر بگذارد.»

پارک‌های موضوعی یا همان «تِم‌پارک‌ها» هم به صورت روتین هشدارهایی در مورد وجود نورهای شدید فلاش به مراجعه کنندگان می‌دهند.

اکران فیلم سینمایی «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» بیستم دسامبر(۲۹ آذر) در آمریکای شمالی افتتاح خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.