دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

به نویسندگی سمیه ذوقی؛

کتاب «روز آزادی زن» منتشر شد

 واحد مستند دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

سینماپرس: کتاب «روز آزادی زن» به نویسندگی سمیه ذوقی و از تازه‌های نشر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (راه‌یار) در ۱۸۴ صفحه منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، کتاب «روز آزادی زن» به نویسندگی سمیه ذوقی از تازه‌های نشر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (راه‌یار) در ۱۸۴ صفحه و با قیمت ۱۸۰ هزار ریال منتشر شد.

کتاب «روز آزادی زن» با موضوع تاریخ شفاهی قیام ۱۷ دی ماه زنان در شهر مشهد است که کار تحقیق و تدوین آن توسط خانم‌ها ملیحه بخشی نژاد، سمیه ذوقی و ندا ترکمنچه انجام شده است.

در مقدمه کتاب آمده است: «هر سال هفدهم دی، میدان مجسمۀ مشهد شاهد جشن کشف حجاب بود. زنان و مردان موافقِ این سیاست در این روز بهمنظور تجلیل از اقدام رضاخان، گرد هم می‌آمدند و دستهگل‌هایی به پای مجسمۀ او میریختند. هفده دی ماه ۱۳۵۶ شمسی هم مثل هر سال، همه چیز برای تجلیل از رضاخان آماده بود و زمستان سرد و ساکت شهر، خیال رژیم را از هر مزاحمی آسوده کرده بود؛ غافل از آنکه بانوان باحجاب مشهدی در این روز آمادۀ برافروختن شعله تظاهراتی بودند که تا آزادی کامل مردان و زنان ایران از استبداد پهلوی فرو ننشست.»

مقام معظم رهبری سال ۱۳۸۶ در بیاناتی درباره این راهپیمایی فرمودند: «در دیماه ۱۳۵۶، روز هفدهم دیماه در مشهد، یک اجتماع عظیمی، تظاهراتی از زنان مسلمان با شعار «حفظ حجاب» راه افتاد. ما آنوقت در تبعید بودیم؛ خبر آن را شنیدیم که زنان مؤمن و مسلمان و شجاع یک چنین حرکتی را به راه انداختند.»

علاقمندان جهت خرید کتاب «روز آزادی زن» می توانند با مراجعه کتاب فروشی های معتبر در سطح کشور این اثر ارزشمند را تهیه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.