چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

چنگیز جلیلوند مطرح کرد؛

بهترین تیزرها بهترین دوبله‌ها را انجام داده‌ایم ولی دیده نشده است

چنگیز جلیلوند

سینماپرس: چنگیز جلیلوند دوبلور مطرح با اشاره به غفلت از دوبلورها بیان کرد که نریشن مستندی را درباره پیاده‌روی اربعین گفته که بارها از سیما پخش شده اما کسی به آن اهمیتی نداده و بازخوردی نداشته است.

به گزارش سینماپرس، چنگیز جلیلوند دوبلور و مدیر دوبلاژ  درباره اهتمام و قدردانی که باید برای پیشکسوت‌های عرصه دوبله  صورت بگیرد، به مهر بیان کرد: می‌دانید اگر ما مداح می‌شدیم وضع‌مان خیلی بهتر می‌شد. درواقع این صداهایی را که داریم و به درد دوبله می‌خورد اگر در کار مداحی استفاده می‌کردیم مشخص می‌کرد که ارزش ما چقدر است! اما اکنون هرچقدر کار می‌کنیم و کارهای خوب و فاخر انجام می‌دهیم که مردم بشنوند، اما متاسفانه کسی تشویق نمی‌کند و اصلا اهمیتی نمی‌دهند.

وی درباره اینکه حمایت از دوبلورها لزوما باید به صورت مادی باشد یا خیر؟ اظهار کرد: نه اصلا اینطور نیست همینقدر که ارزش قائل شوند، لوحی بدهند و گاهی اسمی از دوبلورها ببرند کافیست و یا می‌توانند جشنواره‌ای برگزار کنند تا به طریقی پاسداشتی برای دوبلورها برگزار کنند. البته منظور این نیست که هر روز از این تجلیل‌ها برگزار شود ولی حداقل باید هر دو یا سه سال یک بار از چند نفر تجلیل صورت بگیرد و یا دوبلورها را به تلویزیون بیاورند تا مردم با آن‌ها آشنا شوند اما متاسفانه اصلا برای کسی مهم نیست.

وی درباره اهمیت کار دوبلورها در پشت صحنه پروژه‌ها تصریح کرد: هیچ‌گاه اسمی از عوامل پشت صحنه برده نمی‌شود مخصوصا دوبلورها که اگرچه درجه یک هستند و با صدایشان هنرمندان بزرگی را معرفی کرده‌اند. البته الان را نمی‌گویم ولی پیش از این اگر نگوییم صدای بزرگان دوبله در شهرت و محبوبیت هنرمندان دخیل بوده است، حداقل می‌توان گفت درصدی در اجرای موفق یک صدا مفید بوده است. خیلی‌ها البته معتقد هستند که این تاثیر بسیار هم زیاد بوده است اما متاسفانه نه در چند دهه پیش از اهمیت دوبلورها یادی می‌شد و نه اکنون به این اتفاقات اشاره‌ای می‌شود.

جلیلوند تصریح کرد: متاسفانه هیچ کسی هیچ دلداری یا دلسوزی‌ای ندارد ما خودمان می‌بینیم و نیازی نیست به کلام اورده شود. خود من زحمت‌های زیادی برای هنر کشور کشیده‌ام، بهترین تیزرها بهترین دوبله‌ها و کارها را انجام داده‌ایم ولی دیده نشده است.

وی در پایان با اشاره به نریشنی که برای یک مستند درباره اربعین و پیاده‌روی کربلا گفته است، اظهار کرد: من سال گذشته مستندی درباره پیاده‌روی زائران امام حسین(ع) روایت کردم. نریشن این مستند بر عهده من بود که هم به صورت انگلیسی و فارسی گویندگی این روایت را بر عهده داشتم اما نه کسی از من تجلیل کرد و نه حتی بازخوردی نشان دادند. البته آن‌ها که تماشا کردند بازخوردهای خوبی دادند و البته خود تلویزیون هم بارها آن را پخش کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.