یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵

سعید مرادی خبرداد؛

«بانوی سردار» در نوبت پخش از تلویزیون قرار گرفت

فیلم بانوی سردار

سینماپرس: تهیه‌کننده سریال «بانوی سردار» گفت: معاونت امور استان‌ها در حوزه تولید آثار فاخر تلویزیونی کادرسازی دقیق و قابل توجهی انجام داده است.

به گزارش سینماپرس، سومین قسمت برنامه «هدهد ۲۲» ویژه بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما روی آنتن رفت.

سعید مرادی تهیه‌کننده تلویزیون، مهمان این برنامه بود؛ وی با اشاره به تولید سریال «بانوی سردار» یکی از تولیدات فاخر معاونت امور استان‌های رسانه ملی اظهار کرد: با توجه به اینکه قوم لر و بختیاری‌های ساکن در استان چهارمحال و بختیاری، مفاخر بزرگی را تقدیم ایران کرده‌اند، تلاش کردیم بخشی از زندگی بی بی مریم سردار بختیاری را در این سریال به تصویر بکشیم.

مرادی خاطرنشان کرد: پژوهش و نگارش این سریال از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و کار نویسندگی هم به سرپرستی کارگردان اثر یعنی پرویز شیخ‌طادی به انجام رسید.

تهیه‌کننده سریال «بانوی سردار» با اشاره به سختی‌های تولید این مجموعه تلویزیونی عنوان کرد: این سریال در لوکیشن‌های مختلفی تولید شده که شامل مکان‌های طبیعی و همچنین شهرک‌های سینمایی بود.

وی افزود: سعی کردیم از حداقل امکانات استفاده کنیم و از دکورهای پیش ساخته و شهرک‌هایی که برای فیلم‌ها و سریال‌های گذشته ساخته شده بودند بهره بگیریم البته کیفیت را فدای این کار نکردیم.

مرادی با بیان اینکه حوزه تولید در معاونت امور استان‌ها دارای ویژگی‌های خاصی است گفت: این معاونت با حداقل امکانات، در زمینه کادرسازی عملکرد موفقی داشته است که این سرمایه، در تولید سریال بانوی سردار هم بکار آمد.
این تهیه‌کننده تلویزیون عنوان کرد: اگر بخواهیم بودجه تولیدی معاونت استان‌ها را در تراز کارهای تاریخی همچون «بانوی سردار» با دیگر بخش‌های رسانه ملی مقایسه کنیم، پی به اهمیت این کادرسازی خواهیم برد.

وی گفت: وجهه ملی و محتوایی سریال «بانوی سردار» تاثیر فراوانی بر عوامل اجرایی تولید داشت و هنرمندان در جلوی دوربین و عوامل فنی در پشت دوربین، از همه توانشان برای ساخت آن بهره می‌بردند.
مرادی با بیان اینکه روزانه یکصد نفر و در هر سکانس بیش از ۱۵۰ نفر نیروی انسانی برای تولید این سریال بکار گرفته شده‌اند.

تهیه‌کننده مجموعه «بانوی سردار» خاطرنشان کرد: در انتخاب بازیگران این سریال، عملکرد هنرمندان توانمند استان‌ها را رصد کردیم البته با توجه به فیلمبرداری بیشتر بخش‌ها در شهرک‌های سینمایی تهران، نتوانستیم از همه این ظرفیت‌ها به طور کامل استفاده کنیم.

وی با اشاره به توصیه رئیس سازمان صدا و سیما و معاون امور استان‌های رسانه ملی در مورد ساخت سریال «بانوی سردار» گفت: بی بی مریم سردار بختیاری دارای شخصیتی چند وجهی بوده است و همین مسئله کار را دشوارتر می‌کرد بنابراین تصمیم گرفتیم زندگی این شخصیت فراقومیتی و فراملی را در چهار محور به تصویر بکشیم و این مسئله طی مشورت با اساتید و مفاخر قوم بختیاری صورت گرفت.

مرادی افزود: استکبارستیزی، مقابله با حکومت رضاخانی، عدالت‌خواهی و آزادمنشی و نیز خانواده‌دوستی از جمله این محورها هستند و افتخار می‌کنیم که توانستیم سریالی را با محوریت یک بانوی شجاع ایرانی با این ویژگی‌ها تولید کنیم.

تهیه‌کننده سریال «بانوی سردار» با بیان اینکه انتخاب بازیگران به ویژه نقش بی بی مریم سردار بختیاری بر اساس مهارت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی و مهارت‌های هنری صورت گرفت خاطرنشان کرد: تاریخ نهایی پخش این سریال که قطعا از شبکه سه سیما خواهد بود به زودی اعلام خواهد شد.

ارتباط مستقیم با صدا و سیمای مرکز آبادان، بخش بعدی برنامه «هدهد ۲۲» بود؛ و در ادامه دو نفر از بازیگران سریال «بانوی سردار» در استودیوی شبکه «شما» حضور یافتند.

پانته آ سیروس و حبیب دهقان‌نسب مهمانان این بخش از برنامه بودند.

سیروس نقاش و هنرپیشه ایرانی است؛ «اینجا همه چیز خوب است» به کارگردانی پوریا آذربایجانی، نخستین تجربه سینمایی اش بود که جایزه بهترین بازیگر مکمل زن در «جشنواره فیلم یاس» را برای او به ارمغان آورد. او همچنین در سریال های «خاطرات مرد ناتمام»، «تنهایی لیلا» و «شمعدونی» هم نقش‌آفرینی کرده است.

دهقان‌نسب هم از جمله بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون به شمار می‌رود؛ نخستین بار در فیلم «شرایط عینی» سینما را تجربه کرد اما با سریال‌های «در پناه تو» و فیلم‌های «سفر به چزابه» و «نسل سوخته» بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفت.

وی در این گفت‌وگو با اشاره به مطالعاتی که پیرامون شخصیت بی بی مریم سردار بختیاری داشته است گفت: برای بازی در مجموعه «بانوی سردار» سعی کردم شناخت دقیقی از این شخصیت تاریخی داشته باشم.
سیروس هم با بیان اینکه برای اولین بار از طریق پرویز شیخ طادی با شخصیت بی بی مریم آشنا شده است خاطرنشان کرد: در عین حال هر چه بیشتر پیرامون او مطالعه کردم، با زوایایی گوناگونی مواجه شدم و پی به پیچیدگی‌های شخصیتی او بردم.

برنامه تلویزیونی «هد هد ۲۲» در هشت قسمت ویژه بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما، هر شب حوالی ساعت ۲۱:۰۰ به صورت زنده از شبکه «شما» پخش می‌شود.

تصویربرداری سریال «بانوی سردار» مدتی پیش در ارتفاعات پردیس و پلور مازندران به پایان رسید و هم اکنون در حال ساخت موسیقی و تروکاژ قرار دارد.
پانته‌آ سیروس (بی بی مریم)، حبیب دهقان نسب، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، فرزین محدث، محمد فیلی، کاظم هژیرآزاد، صدرالدین حجازی، مهدی میامی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا مهران، مرتضی زارع، سعیده عرب، علیرضا جاویدفر، بهشاد چنگیزی، سیاوش درخشی، شاپور کلهر، پارسا قربانی، مجید کریمی، هلیرضا دیلمی، فاطمه شکری و... از بازیگران فصل اول «بانوی سردار» بودند. پانته‌آ سیروس بازیگر اصلی این سریال نقش بی بی مریم را ایفا می‌کند که به دلیل توانمندی‌هایی که در سوار کاری و شمشیر بازی داشته برای این نقش انتخاب شده است. فصل اول این سریال به زندگی بی‌بی مریم سردار بختیاری می‌پردازد که کتابی از زندگی او نیز منتشر شده است و فصل دوم آن به زندگی علیمردان خان بختیاری خواهد پرداخت که سال آینده وارد مرحله تولید خواهد شد. پیش از این بنا بود تا این سریال به کارگردانی سعید سلطانی ساخته شود، اما به دلایلی به پرویز شیخ طادی سپرده شد و با توجه به تغییر مقطع زمانی هنوز مشخص نیست که در فصل دوم بازیگرها تغییر خواهند کرد یا نه.
زرنان شهریار، شهرک دفاع مقدس و یکی از لوکیشن‌های فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» نیز از دیگر لوکیشن‌های این سریال بودند.
«بانوی سردار» به زندگی نخستین بانوی سردار ایرانی که به مبارزه با استکبار انگلیس و حکومت مرکزی رضا شاه می‌پردازد. تربیت فرزندان دلیر وطن پرست شیر علیمردان خان، ایجاد وحدت بین اقوام ترک تباران و لر تباران، تاثیرگذاری بی بی مریم بر قوم بختیاری و استقلال و اتکا به خود از مضامینی است که در این سریال به آن پرداخته شده است. این سریال مجموعه اقتباسی است که نگارش و تحقیق آن دو سال به طول انجامید و درباره زندگی بی بی مریم ملقب به سردار مریم است که عدل و عدالت را بین اقوام گسترش داد و دربین رعایا محبوبیت پیدا کرد و دست خوانین ظالم را کوتاه کرد.
عوامل اصلی این مجموعه عبارت است از: نویسنده و کارگردان: پرویز شیخ طادی، تهیه کننده و مجری طرح: سعید مرادی، مدیر تصویربرداری: فرخ مجیدی، مدیر صدابرداری: علی عدالت دوست، طراح صحنه و لباس و مدیر هنری: مجید علی، مدیر تولید: رحیم بیابانی، طراح چهره پردازی: داریوش صالحیان، مدیر برنامه ریزی: داریوش جهانگیری، دستیار اول کارگردان: محسن حسن پور، طراح جلوه‌های ویزه میدانی: حمید رسولیان، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، صداگذار: احسان افشاریان، تدوین: مهدی مهرنیا، طراح تیتراژ: دهقان محمدی.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.