چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

جایزه ۵۰ هزار یورویی برای برنده؛

کارگردانان بخش رقابتی سن سباستین معرفی شدند/ حضور ۸ فیلمساز زن

جشنواره سن سباستین(SSIFF)

سینماپرس: بخش رقابتی «کارگردانان نو» این دوره از فستیوال سن سباستین بر خلاف فستیوال ونیز شامل کارگردانان زن بسیار بیشتری خواهد بود.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، فستیوال فیلم بین‌المللی سن سباستین لیست بخش رقابتی «کارگردانان نو» خود را اعلام کرد که همراه با یک جایزه ۵۰ هزار یورویی برای کارگردان و توزیع‌کننده فیلم برنده خواهد بود.

هشت فیلم از ۱۴ فیلم انتخاب شده امسال نخستین ساخته‌های کارگردان‌ها و بقیه پروژه‌های دومی هستند که سازندگان‌شان قبلا در این فستیوال مشارکت داشته‌اند. مهم‌تر از آن، هشت فیلم هم توسط کارگردانان زن ساخته شده‌اند که با توجه به انتقادها از کمبود کارگردانان زن در لیست رقابتی امسال فستیوال ونیز، جالب است.

برنده سال گذشته بخش رقابتی کارگردان‌ها جوان‌ترین برنده تاریخ آن هم بود. هیروشی اکویاما ۲۲ ساله پارسال توانسته بود با فیلم «مسیح» برنده شود. نخستین و دومین ساخته کارگردان‌ها همچنین می‌تواند برای دریافت «جایزه جوانان» رقابت کند که توسط یک هیات داوران ۳۰۰ نفره از جوانان بین ۱۸ تا ۲۵ سال اهدا می‌شود.

از جمله فیلم‌های امسال می‌توان به نخستین نمایش «شب پراکنده» اشاره کرد که توسط ۲ کارگردان اهل کره جنوبی به نام‌های کیم سول و لی جیهونگ ساخته شده و درباره خواهرها و برادرانی است که بعد از طلاق والدین‌شان با جدایی آنها مواجه هستند.

هینده بوژما از تونس با فیلم «رویاهای نورا» وارد فستیوال شده که داستان زنی را تعریف می‌کند که می‌خواهد از شوهر خلافکارش جدا شود. اسوتلا تسوتسورکووا کارگردان بلغاری هم که قبلا با فیلم «تشنگی» محصول ۲۰۱۵ در فستیوال حاضر شده بود امسال با فیلم «خواهر» درباره اثرات دروغ یک نوجوان روی یک خانواده بازگشته است.

دیگر فیلم‌های بخش رقابت کارگردان‌های امسال فستیوال سن سباستین شامل «فراتر از افق» ساخته دلفین لهریسی اهل سوییس، «دیسکو» ساخته یورون میکلبوست اهل نروژ، «معصومیت» ساخته لوسیا آله‌مانی از اسپانیا، «نامه‌های جوردی» ساخته میدر فرناندز ایریارته از اسپانیا، «نیت‌های خوب» ساخته آنا گارسیا بلایا از آرژانتین، «بعضی هیولاها» ساخته خورخه ریکلمه سرانو از آمریکای لاتین، «غول» ساخته دیوید رابوی از آمریکا، «لین + لوسی» ساخته فیضل بولیفا از مراکش، «نماتوما» ساخته ایگناس جونیناس از لیتوانی و «آتش در صحرا» ساخته کویچی دوی از ژاپن می‌شوند.

فستیوال فیلم سن سباستین از روز بیستم سپتامبر کارش را آغاز می‌کند و تا بیست‌وهشتم این ماه ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.