سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

با انتشار اطلاعیه‌ای صورت گرفت؛

نامه خانه موسیقی به وزیر ارشاد برای حمایت از معترضان یک قانون

خانه موسیقی ایران

سینماپرس: خانه موسیقی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از هنرمندان، تهیه‌کنندگان و ناشران معترض قانون اخذ ۱۰ درصد از درآمد حاصل از کنسرت‌ها توسط دولت حمایت کرد.

به گزارش سینماپرس، خانه موسیقی به منظور اطلاع رسانی و آگاهی اعضا و موسیقیدانان فعال حوزه اجرایی اطلاعیه‌ای در زمینه موضوعات اخیر منتشر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

«در پی اعلام عمومی تصویب قانون اخذ ۱۰ درصد از درآمد حاصل از کنسرت‌ها، مدیرعامل این نهاد صنفی در فرصت‌های مختلف از جمله در دیدار نوروزی با وزیر ارشاد و دیدار اصحاب فرهنگ و هنر با رئیس جمهور، مراتب اعتراض و غیرقابل قبول بودن این مصوبه مضر و غیرفرهنگی اعلام کرده است.

همچنین در چند ملاقات پی در پی با آقای دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جوانب مختلف این مصوبه غیرکارشناسانه و مغایر با رسالت وزارت ارشاد بحث و ضمن گلایه از این وزارتخانه که بدون توجه به نظر هنرمندان و نمایندگان صنفی این طرح را به مجلس برده‌اند، از وزیر ارشاد خواسته شد به هر شکل ممکن نسبت به جلوگیری از اجحاف به حقوق هنرمندان و فعالان این عرصه اقدامات لازم صورت پذیرد.

در این زمینه آقای نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی در توضیح مضرات این مصوبه در جلسه‌ای دیگر که با حضور ناشران و مسئولان ارشاد در وزارتخانه تشکیل شده بود به نکاتی اشاره و از مسئولان اجرایی خواست تا از اجرایی شدن این مصوبه جلوگیری به عمل آید.

در این زمینه شورای عالی خانه موسیقی ایران در نامه‌ای مستقیم به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره (۵۲۵/۹۸ خ م) مورخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ضمن اعتراض شدید به این مصوبه که خسارت‌های جبران ناپذیری به فرهنگ و هنر مملکت وارد خواهد کرد از وزارت ارشاد خواسته تا نسبت به اجرایی نشدن آن تا لغو در مجلس اقدام نماید.

در بخشی از این نامه خطاب به آقای دکتر صالحی چنین آمده است: متعاقب اعلام این مصوبه که بدون هیچ‌گونه پیش‌زمنیه و استطلاعی از اهالی موسیقی مطرح و علی رغم مخالفت کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید، خانه موسیقی اعتراض خود را بارها و از طرق مختلف اعلام داشته و از شما به‌عنوان مقام و متولی اصلی حوزه فرهنگ و وزارت ارشاد به عنوان مهمترین جایگاه دفاع از حقوق حقه هنرمندان انتظار می‌رود با جدیت تمام از اجرایی شدن این مصوبه غلط و تضعیف کننده جریان فرهنگی کشور جلوگیری نمائید.

شورای عالی خانه موسیقی ایران به نمایندگی از صنوف مختلف فعالان حوزه موسیقی بر خود فرض می‌داند تا به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مادی و معنوی اعضا و موسیقیدانان کشور، این خواسته را مطرح و مجدانه ضمن درخواست از متولیان امور فرهنگی -در هر سه قوه- بخواهد تا لغو مصوبه مزبور از هیچ‌گونه کوششی فروگذار ننمایند.

همچنین خانه موسیقی به منظور تبیین ضرر و زیان‌های این مصوبه غیرکارشناسی از برخی نمایندگان مجلس از جمله اعضای کمیسیون فرهنگی دعوت کرده است تا در جلسه‌ای که با حضور ناشران و هنرمندان در محل خانه موسیقی برگزار می‌شود شرکت نمایند.

در پایان خانه موسیقی ضمن حمایت از کلیه اعضا و هنرمندان موسیقی که نسبت به این مصوبه اعتراض دارند امیدوار است تا همه با اتحاد و یکدلی نسبت به طرح مطالبات صنفی تا رسیدن به حقوق حقه همه فعالان فرهنگی از هیچ گونه کوششی دریغ نورزند.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.