شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

در سازمان تبلیغات اسلامی

مستند «مادری» با محوریت «مرضیه دباغ» رونمایی شد

سرکار خانم مرضیه دباغ در اختتامیه سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه بسیج

سینماپرس: مستند «مادری» روایتی متفاوت از مرضیه دباغ در سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از مستند «مادری» با محوریت مرضیه دباغ از زنان مبارز انقلاب، عصر پنجشنبه با حضور خانواده این زن انقلابی و جمعی از زنان فعال اجتماعی و رسانه‌ای در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم ریحانه نادری نژاد پژوهشگر مستند «مادری» گفت: این مستند در واقع الگویی برای مستندسازی در حوزه زنان است. نیروی انگیزه بخش برای ساخت مستند صحبت‌های رهبر انقلاب در مورد ضرورت عمل کردن در حوزه زنان که اغلب صحبت کردن و عمل نکردن است که تصمیم گرفتیم عملیاتی کنیم.

نادری‌نژاد افزود: سعی شده در این مستند همه مسائل زندگی این بانو مانند مشکلات، نارضایتی‌ها، موفقیت‌ها و سایر موارد به تصویر کشیده شده است.

راضیه دباغ، دختر مرضیه دباغ در این مراسم گفت همه کسانی که در به ثمر نشستن انقلاب زحماتی متحمل شدند و خداوند دستی از آنها گرفته، همه آنها به گردن ما حق دارند و ادا کردن این حق به این است که راهشان را آن طور که باید و شاید درست ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب مرضیه دباغ یا همان مادر من می‌توانست بگوید وظیفه‌ام را انجام داده‌ام و می‌خواهم در کنار خانواده باشم. اما بیکار نمی‌نشیند و سعی می‌کند هر جایی که احساس می‌کند به این درخت تازه جوانه‌زده باید رسیدگی شود و اقدامی را انجام دهد بدون هر نوع کوتاهی آستین همت بالا می‌زند و آنچه را که وظیفه‌اش است انجام می‌دهد.

در ادامه این مراسم میزگردی در خصوص نقش و جایگاه زنان در اجتماع با حضور مهدیه محو، هدا تاجیک، فعالان رسانه‌ای، سیاح عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان برگزار شد که در این میزگرد مهدیه محور گفت: مجموعه هنری و رسانه‌ای دیما با حضور تعدادی از فعالان رسانه‌ای تاسیس شده که تاکنون نیز مسیر سختی را گذرانده‌ایم چهار سالی است که این فعالیت در حوزه زنان آغاز شده این دفتر رسانه‌ای با حمایت سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج شروع به کار کرد و توانستیم فعالیت پژوهشی خوبی را داشته باشیم. از سال اولی که شروع کردیم تولیدات خوبی را داشتیم و در جشنواره ها خوب دیده شدیم.

محور در ادامه با اشاره به مستند «مادری» افزود: در این مستند نگاهی به فعالیت اجتماعی زنان داشتیم و می‌خواهیم بگوییم که فعالیت اجتماعی از اشتغال متمایز است. سختی‌هایی که به جان می‌خرند برای یک دغدغه اجتماعی و نگرانی که در تربیت خودش را نشان می‌دهد و افرادی مانند خانم دباغ که دغدغه انقلاب و اجتماع را دارد به نسل بعدی خودش منتقل می‌کند.

در ادامه هدی تاجیک در این میزگرد گفت: در بحث‌های نظری که در زنان و خانواده مطرح می‌کنیم از چند نگاه است که زن سنتی در رسانه مطرح است و نیاز به حضور در اجتماع ندارد  و از طرفی دیگر زنی که حضور فعال در اجتماع دارد و در سیاستگذاری‌های اجتماعی مشارکت می کند و دیگری الگوی زن غربی است و اگر قرار است الگویی در رسانه‌ها از زنان معرفی کنیم بنابر گفته‌های رهبر انقلاب نباید یک زن شرقی منفعل باشد.

گفتنی است، در این مراسم از پروانه چراغ نوروزی همسر شهید همدانی و راضیه دباغ تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.