چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸

«نیایش درختان» برگزیده نخستین دوره جایزه جهانی کتاب نهج‌البلاغه شد

«نیایش درختان»

سینماپرس: «نیایش درختان» نوشته مصطفی رحماندوست و افسانه شعبان‌نژاد به عنوان اثر برگزیده نخستین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب نهج‌البلاغه معرفی شد.

به گزارش سینماپرس، نخستین دوره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج‌البلاغه، با هدف شناسایی آثار و نویسندگان برتر و معرفی شایسته آن‌ها به‌عنوان جامعه علمی، تشویق و حمایت از نویسندگان کتاب‌های برتر و دیگر مترجمان، مصححان و پژوهش‌گران همچنین تقویت روحیه و انگیزه‌های تحقیق و پژوهش در حوزه‌های مرتبط با امام علی(ع) و نهج‌البلاغه عصر دیروز برگزیدگان خود را معرفی کرد.

بر این اساس، کتاب «نیایش درختان» از مجموعه کتاب‌های «سخن دوست» که با مرور کلام معصومین(ع) سعی می‌کند دریچه‌ای به دنیای ایمان، خرد و دانایی برای خوانندگان جوان‌تر بگشاید، به عنوان اثر برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت.

مصطفی رحماندوست و افسانه شعبان‌نژاد در این کتاب کلام امام علی(ع) را به زبانی شیوا و روان نقل کرده‌اند.

در مقدمه‌ی این کتاب آمده است: «نهج البلاغه»، این نام را اولین‌بار سید رضی بعد از جمع‌آوری خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنان کوتاه امام علی(ع) بر کتاب خود نهاد. در این کتاب امام علی(ع) دوستدار یتیمان و درماندگان، درباره خداشناسی، ‌ جهان فرشتگان، پیدایش عالم، طبیعت انسان‌ها، امت‌ها و حکومتهای نیکوکار و یا ستمکار سخن می‌گوید.

کتاب «نیایش درختان» در سال ۱۳۹۲ به دو زبان فارسی و انگلیسی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

گفتنی است در این رویداد فرهنگی از کتاب‌های برگزیده در بخش پژوهشی، عمومی، بین‌الملل و کودک و نوجوان تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.