جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱

ضرری که جام‌جهانی به سینماگران زد!

سید ضیاء هاشمی ریئس  جامعه صنفی تهیه کنندگان در نشست با بیمه ایران

خبرگزاری مهر: دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران بیان کرد صنف سینماداران تصمیمی برای پرداخت پول فروش بلیت مسابقات جام جهانی به صاحبان فیلم‌های در حال اکران را ندارد.

سیدضیاء هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران با اشاره به تکلیف پرداخت هزینه فروش بلیت نمایش مسابقات فوتبال جام جهانی روسیه و دیگر مسابقات فوتبال در سینماها به صاحبان فیلم‌ها گفت: واقعیت این است که ما به سینماداران زمان می‌دهیم تا مبالغ مورد نظر را پرداخت کنند، اما مساله این است که سینماداران تصمیم به پرداخت این پول ندارند و کمیته انضباطی نیز ضمانت اجرایی برای اینکه بتواند وارد عمل شود و سینمادار را مجاب به پرداخت هزینه نمایش فوتبال کند، ندارد.

او بیان کرد: متاسفانه دوستانی که آیین نامه کمیته انضباطی را تنظیم کرده‌اند، شرایطی به وجود آورده‌اند که این کمیته نمی‌تواند مستقیم و با قدرت در برخی از امور وارد عمل شود و کار جدی انجام دهد زیرا ضمانت اجرایی درستی برای کمیته در نظر گرفته نشده، واقعیت این است که اگر کمیته انضباطی قابلیت اجرایی داشت باید جلوی صدور حواله فیلم برای سینماهایی که مبلغ مورد نظر را پرداخت نکرده‌اند، می‌گرفتیم.

هاشمی ادامه داد: تا امروز تعدادی سینما از جمله مگامال، کورش، پردیس آزادی، زندگی، چهارسو مبالغ مورد نظر خود را پرداخت کرده اند و دیگر سینماها از این امر سرباز زده اند و تصور می‌کنم نه تنها مبالغ نمایش جام جهانی را نمی پردازند، حق نمایش فوتبال آسیا (پرسپولیس) هم قرار نیست پرداخت کنند.

دبیر کمیته انضباطی تاکید کرد: انجمن سینماداران در تلاش است که سینماها هیچ پولی پرداخت نکنند و البته باید بگویم این انجمن به خوبی وظیفه خود که همان حمایت از منفعت سینماداران است، انجام می‌دهد، اما تهیه‌کنندگان نتوانسته‌اند منافع صاحبان آثار را تامین کنند و تا زمانی که به‌صورت یکپارچه و در لوای صنف واحد فعالیت نکنیم با این مشکلات روبرو خواهیم بود.

او ادامه داد: در واقع این همه تشتتی که بین تهیه‌کنندگان وجود دارد سبب شده است تا حقوق تهیه‌کنندگان ضایع شود.

هاشمی در پایان به راه حل برون رفت از این مشکل اشاره کرد و گفت: اگر از حضور ذی‌نفعان صاحبان نفوذ در حوزه تولید و پخش در شوراهای موثر جلوگیری شود و صنف تهیه‌کنندگان با شتاب بیشتری یکپارچه شود این معضلات مرتفع خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.