دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵

حبیب دهقان نسب:

جلوی اکران فیلم های سخیف و مبتذل گرفته شود

حبیب دهقان نسب

جوان آنلاین: بازیگر پیشکسوت سینما و تلوزیون گفت: بهتر است هر چه سریع تر اقداماتی توسط جناب انتظامی انجام شود تا جلوی اکران و نمایش فیلم های سخیف و مبتذل گرفته شده و در مقابل به فیلم های ارزشمندی که حرف برای گفتن به مخاطب سینما و تلوزوین دارند، ‌بها داده شود.

چندی پیش وزیر فرهنگ و ارشاد، مهم ترین انتصاب مورد انتظار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را انجام داد و طی حکمی، حسین انتظامی را سرپرست سازمان سینمایی کرد. اما سوال این است حال که انتظامی سکان اجرایی مدیریت سینما را در دست گرفته چه ساز و کارهایی برای رفع مشکلات سینمای امروز کشور اندیشیده است؟ انتظامی چه کار باید کند تا حال سینما خوب شود؟ از همین رو به سراغ حبیب دهقان نسب، بازیگر سینما و تلوزیون رفته و دیدگاه های او را در این زمینه جویا شده ایم. مشروح همکلامی با این سینماگر را در ادامه می خوانید.

آقای انتظامی مشکلات سینما را حل کنند

حبیب دهقان نسب، بازیگر سینما و تلوزیون  در خصوص انتصاب حسین انتظامی و الویت های پیش روی این مدیر می گوید: «من به عنوان یک هنرمند از جناب آقای انتظامی درخواست می کنم تا هر چه سریع تر نسبت به حل مسائل و مشکلات سینمای ایران اقدام کنند».

لابی گری و معضل اکران

این بازیگر در پاسخ به این سؤال که به نظر شما اولویت آقای انتظامی در رفع مشکلات و معضلات سینمای ایران چه چیزی باید باشد؟، می گوید: «معتقدم امروز سینمای کشور ما با مشکلات بی شماری مواجه است. یکی دیگر از معضلات سینما به اعتقاد من معضل اکران است. متاسفانه برخی از طریق لابی گری می آیند و بدین وسیله در پی نیل به اهداف خود هستند و در آخر هم فیلم های خودشان را در بهترین سینماها و بیشترین سینماها اکران می کنند و برعکس عده ای دیگر هم سالیان سال باید به انتظار اکران فیلم شان بنشینند.»


بی عدالتی در سینما بیداد می کند


به گفته این هنرمند، اکنون بی عدالتی در سینما و در بحث اکران فیلم ها بیداد می کند. اولویت مهم دیگر جناب انتظامی برچیدن بساط و سیستم فاسد لابی گرها و ایجاد عدالت در پخش و اکران فیلم ها باشد. ایشان باید همه را به یک چشم ببینند و از نظر وی عده ای عزیزکرده نباشند!.


جلوی اکران فیلم های سخیف و مبتذل گرفته شود

حبیب دهقان نسب، بازیگر پیشکسوت سینما و تلوزیون در خاتمه تاکید می کند: «بهتر است هر چه سریع تر اقداماتی توسط جناب انتظامی انجام شود تا جلوی اکران و نمایش فیلم های سخیف و مبتذل گرفته شده و در مقابل به فیلم های ارزشمندی که حرف برای گفتن به مخاطب سینما و تلوزوین دارند، ‌بها داده شود. فیلم های مفید و کاربردی که در آنها تلاش شده است تا به آگاهی هر چه بیشتر مردم کمک شود. هر کس هم به جای آقای انتظامی بود باید به عنوان سکاندار امور سازمان سینمایی، این ها را در اولویت قرار می داد. واگذاری وام به فیلم سازان با عدالت هر چه تمام انجام شود. اینکه وام ها به فیلم سازان عادلانه باشد و تلاش شود تا به عده ای معدود وام های کلان داده نشود و به عده ای دیگر نگویند شما در اولویت سازمان نیستید».

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.