چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

جشنواره «سلامت» پایان یافت؛

جشنواره ای که می خواهد همه را راضی نگه دارد/ همه کاندیداها سربلند از «سلامت» عبور کردند!

اختتامیه سومین جشنواره فیلم سلامت

سینماپرس: اختتامیه سومین جشنواره فیلم «سلامت» با حضور مسئولان وزارت بهداشت در حالی برگزار شد که بخش اعظمی از کاندیداها در این رویداد جایزه گرفتند! اتفاقی عجیب و قابل تأمل که به زعم بسیاری افراد غیرحرفه ای است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس سومین جشنواره فیلم سلامت، در تالار وحدت تهران با حضور دکتر سید حسن هاشمی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمد هادی ایازی؛ معاون اجتماعی وزیر بهداشت، برخی مدیران وزارت بهداشت، متخصصان حوزه پزشکی و چهره های هنری سینما و تلویزیون، به کار خود پایان داد.

در این جشنواره به شأن و جایگاه چهره های هنری از جمله مرحوم افشین یداللهی، مرحوم عزت‌الله انتظامی و مرحوم سید ضیاء‌الدین دری ادای احترام شد.

جرای این مراسم برعهده محمد سلوکی بود و او در ابتدای این مراسم حضور مدعوین را تکریم کرد.  

سپس ویدیویی از محمد کیاسالار دبیر سومین جشنواره فیلم سلامت پخش شد و او در این ویدیو گزارشی از سومین جشنواره فیلم سلامت ارائه کرد.

در این بخش کتایون ریاحی که برای اهدای اولین جایزه روی صحنه آمده بود، عنوان کرد: اتفاق زیبایی که کم کم شکل می گیرد پیوند علم و هنر است و امیدوارم این موضوع بشریت را سامان دهد.

در این بخش جایزه بنیاد نیکوکاری کمک به «زبان بی زبانی» ساخته جواد حبیب پور اهدا شد. همچنین حمید فرخ نژاد جایزه انجمن ام اس را به «سوگند بقراط» ساخته حسین کاکاوند اهدا کرد.

کاکاوند پس از دریافت جایزه اش گفت: شاید جامعه سال های نود تا نود و دو را فراموش کرده باشد اما ما بیماران ام اس آن را به یاد داریم زیرا در آن سال های تهیه دارو برای بیماران ممکن نبود. من ۱۰ سال است مبتلا به ام اس هستم و دیگر امثال من دغدغه تهیه دارو را نداریم چراکه در این زمینه وزارت بهداشت بسیار تلاش کرده است. انجمن شرایط سختی دارد و من جایزه نقدی ام را به بچه های ام اس تقدیم می کنم تا باری از روی دوش این بچه ها برداشته شود.

در ادامه از نمایندگان انجمن اتیسم از جمله صباح صدقی، نوجوان مبتلا به اوتیسم تقدیر شد و جایزه این انجمن به مستند «اختلالی به نام اتیسم»، تعلق گرفت.

انجمن اخلاق پزشکی، سازمان دیگری بود که مورد تقدیر قرار گرفت. مدیر عامل این انجمن، دکتر حمیدرضا نمازی گفت: بی تردید اکسیر سلامت چه در مقام نظر و چه در مقام عمل بر عهده رفتار اخلاقی و معرفت اخلاقی است و همیشه بر این نکته باید درنگ داشت که درد سلامت بر پاشنه اخلاق می‌چرخد. انجمن ما تجربه سه باره خود را در جشنواره های سینمایی دارد و هدفش این است که دقایق اخلاقی را در حوزه اخلاق پزشکی اخلاق زیستی در فیلم‌ها رصد کند. جایزه این انجمن را به دست‌اندرکاران فیلم قصه‌های در نزدیکی ما، ساخته مجتبی کرم‌پور تقدیم می‌کنم.

در ادامه این مراسم سرود سلامت ساخته دکتر محمد کیاسالار، دبیر جشنواره فیلم سلامت، با صدای سالار عقیلی به اجرا در آمد.

سپس از داوران آثار برگزیده تلویزیونی دکتر محمد امیرخانی، سروش صحت، دکتر عاطفه میر سیدی، دکتر شهرام کجوری، دعوت شد تا از این آثار تقدیر کنند.

محمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در این مراسم گفت: از همه کسانی که به ما کمک کردند که سومین سال از جشنواره فیلم سلامت را برگزار کنیم، تشکر می‌کنم. دو شعار «اجتماعی شدن سلامت» و «سلامت برای همه» را ما سر لوحه کارمان قرار دادیم تا بتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. یکی از سریال‌هایی که ما طی دو سال گذشته در عرصه پیشگیری از ایدز ساختیم، سریال «پریا» بود که به صورت دقیق به این موضوع پرداخت. 

وی ادامه داد: موضوعات بسیاری درباره سلامت وجود دارد و فیلمسازان کشورمان می‌توانند از آنها برای ساخت سریال‌ها یا فیلم‌هایی سینمایی استفاده کنند و ما نیز از آنها حمایت خواهیم کرد.  

در ادامه مهرداد اسکویی، آیدا پناهنده، محمد حسن داورزن که داوری بخش مستند سومین جشنواره سلامت را برعهده داشتند روی صحنه آمدند تا جوایز این بخش را تقدیم کنند.  

لوح تقدیر و جایزه ویژه دبیر به مینا کشاورز اهدا شد.  

لوح تقدیر این بخش به یاسر خیر برای فیلم مستند «آهستگی» تقدیم شد.

لوح تقدیر دیگر این بخش به فرهاد بردبار اهدا شد.  

تندیس اثر سوم این بخش به فضل الله طاری برای فیلم «پیش از ۳۰ سالگی» تقدیم شد.

تندیس اثر دوم این بخش به محسن استاد علی برای فیلم «زنانگی» اهدا شد.  

تندیس اثر اول این بخش به محسن علی دادی برای فیلم مستند «۱۰ برابر» تقدیم شد.  

سپس مجید برزگر، امیر توده روستا، رضا درمیشیان روی صحنه آمدند و جوایز  بخش فیلم‌های کوتاه و دانشجویی  را تقدیم کردند.

در ادامه مراسم بزرگداشت کیانوش عیاری پیشکسوت عرصه سینما توسط مهدی هاشمی و دکتر حسن قاضی زاده هاشمی برگزار شد.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: یکی از کسانی که در این محفل جایش خالی است، افشین یداللهی است. یاد استاد عزت الله انتظامی گرامی، ایشان در این دو سال آخر چشمانش را در اختیار بنده برای درمان قرار دادند. بسیار خوب است که انسان وقتی سالهای زندگی را پشت سر می‌گذارد به زندگی خود افتخار کند.

وی ادامه داد: از همه تلاش گران جشنواره فیلم سلامت تشکر می‌کنم. برگزار جشنواره در این شرایط سخت کشور کار ساده‌ای نبود.  

سپس محمدرضا فروتن، کتایون ریاحی و محمد هادی کریمی که داوری بخش سینمایی برعهده داشتند روی صحنه آمدند و جوایز این بخش را تقدیم کردند.  

لوح تقدیر این بخش به عباس امینی برای فیلم سینمایی «هندی و هرمز» اهدا شد.

تندیس این بخش به همه کاندیداهای این بخش تقدیم کردند.

«پشت دیوار سکوت» ساخته مسعود جعفری جوزانی، «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی، «شعله‌ور» ساخته حمید نعمت‌الله، «خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی!

این اتفاق باعث حیرت بسیاری از حاضران در مراسم و به خصوص اهالی رسانه شد.

نظرات

  • محمودی ۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۲۰:۳۳
    0 0
    وقتی داورها افرادی غیر متخصص اند و هیچ منتقدی در ترکیب ها نیست، همین کشکی می شود که می بینیم. پس جشنواره برای چی برگزار می کنی یهو به همه جایزه بده دیگه.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.