چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۸

محمد امیر یاراحمدی:

تئاتر باید بخشی از زندگی کودکان شود

محمد امیر یاراحمدی گفت: هر تلاشی که برای کودکان صورت بگیرد، مثبت است و اگر تئاتر را در بخشی از زندگی کودکان قرار دهیم، می توانیم امیدوار باشیم که فرهنگ تئاتر در کشور گسترش می یابد.


به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان محمد امیر یار احمدی گفت: کودکان بخش مهمی از جامعه را تشکیل می دهند و آینده کشور را در دست دارند، اگر می خواهیم هنر تئاتر همیشه زنده بماند تنها به کمک کودکان و نوجوانان این مرزو بوم میسر است.

عضو هیئت انتخاب بخش رادیو تئاتر جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان درباره شکل گیری رادیو تئاتر نیز افزود: آنچه که به عنوان اجرای رادیویی تئاتر از آن یاد می شود محصول کانون نمایشنامه نویسان است که در آن تعدادی از نمایشنامه نویسان حضور دارند، در دومین روز جشن جهانی تئاتر اولین اجرای زنده رادیو تئاتر برگزار شد و به این صورت رادیو تئاتر به عنوان پای ثابت جشنواره ها معرفی گردید.

وی در خصوص طبقه بندی موضوعات در رادیو تئاتر اظهار داشت: عمر رادیو تئاتر بسیار کوتاه است و هنوز برای آن طبقه بندی موضوعی انجام نگرفته، اما در آینده ای نزدیک گونه های مختلف رادیو تئاتر از جمله رادیو تئاتر کودک و نوجوان به طور جدی و مستمر به اجرا درمی آید.

یار احمدی در خصوص ضرورت ایجاد بخش رادیو تئاتر در جشنواره ها بیان کرد: اجرای زنده رادیویی به لحاظ آموزشی و جاذبه های بصری می تواند جذابیت های خاصی برای مخاطب داشته باشد و در این راه مخاطبان بسیاری به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه نباید قواعد صوتی به نفع جنبه های بصری نادیده گرفته شود یاد آور شد: اگر همزمان با اجرای زنده، پخش مستقیم داشته باشیم، نباید کسی که از رادیو اجرا را گوش می کند کاستی را احساس کند و نیز نباید وجوه رادیویی قربانی ساخت و سازهای بصری شود.

یار احمدی با تاکید بر لطمه نزدن تئاتر بر ویژگی های رادیو گفت: هر گونه جذابیتی در اجرای رادیو تئاتر از لحاظ بصری و غیره موجود است، اما نباید به رادیویی بودن کار لطمه وارد کند و خروجی باید رادیویی باشد.

هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان 7 تا 11 مهرماه در همدان برگزار می شود.

انتهای پیام/ن.ف/ج




ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.