دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۱

به همراه دو داور خارجی

سرسنگی، یثربی، صدیق داوران جشنواره کودک شدند

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

مجید سرسنگی، چیستا یثربی، یوسف صدیق به همراه "کیت نیوبای" دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک کانادا و "گوردون وایژن" رئیس خانه تئاتر فرانکورت داوران جشنواره تئاتر کودک همدان شدند.


به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری سینمای ایران، مجید سرسنگی، چیستا یثربی و یوسف صدیق داوران ایرانی این بخش هستند.

همچنین "کیت نیوبای" دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک کانادا و "گوردون وایژن" رئیس خانه تئاتر فرانکورت دو داور خارجی هستند که در کنار داوران ایرانی آثار بخش مسابقه بین‌الملل را قضاوت می کنند.

در این بخش از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آثاری از کشورهای ایران، آلمان، مالزی، ایرلند، استرالیا، روسیه و یک نمایش محصول مشترک ایران و آلمان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

نادر برهانی‌مرند: در رادیو تئاتر از تمام ظرفیت‌های شنیداری استفاده می‌شود

نادر برهانی‌مرند گفت: رادیو تئاتر گونه‌ای از نمایش است که با دارا بودن تمام المان‌‌ها و ابزارهای نمایش رادیویی در مقابل چشم مخاطبان در سالن به اجرا می‌رسد و تماشاگران از نزدیک به تماشای مراحل ضبط و اجرای یک نمایش رادیویی می‌نشینند.

نادر برهانی‌مرند در گفت‌وگو با ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه در رادیو تئاتر از تمام ظرفیت‌های شنیداری استفاده می‌شود گفت: راه‌اندازی بخش رادیو تئاتر در هفدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تجربه جدیدی شد که به صورت متمرکز نمایش‌های رادیویی برای کودکان انجام شود و پایدار بماند.

برهانی‌مرند در خصوص تاریخچه رادیو تئاتر در ایران افزود: حدود 4 سال پیش میل به تجربه‌های نوین در عرصه تئاتر باعث شد به دنبال کاری باشیم که در جشنواره تئاتر فجر تجربه جدیدی قلمداد شود و پس از آن رادیو تئاتر متولد شد و مورد تائید مسئولان مرکز هنرهای نمایشی قرار گرفت.

عضو هیات انتخاب آثار بخش رادیو تئاتر جشنواره تئاتر کودک تصریح کرد: نمایش رادیویی یک نمایش جدی و آکادمیک است که به دلیل ساختار مناسبش باید به صورت منسجم و درست معرفی شود و ما سعی داریم با این فعالیت برنامه سازان رادیو نمایش را متوجه روزنه جدیدی در تئاتر کرده و برای تولید گران این عرصه قطعنامه‌های جدید به منظور کسب تجربه ایجاد کنیم.


وی در پایان گفت: امسال بخش رادیو تئاتر به بخش‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که در استان همدان برگزار می‌شود اضافه شده است. این اولین باری است که برای شرکت در جشنواره در همدان حضور پیدا می‌کنم و امیدوارم این تجربه برایم ماندگار شود.

"سالواتوره تراماچره" در همدان کارگاه آموزش تئاتر برگزار می‌کند
"سالولتوره تراماچره" کارگردان و مدیر تئاتر کورجا در شهر لچه ایتالیا برای برگزاری کارگاه آموزشی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان به همدان می‌آید.

کارگاه "در جستجوی تئاتر" یک کارگاه آموزشی است که "سالواتوره تراماچره" و "جیووانی دمونته" کارگردان هنری و بازیگر نمایش کورجا برگزار می‌شود. در این کارگاه درس‌هایی درباره فضای تئاتری و ریتم به هنرمندان و شرکت کنندگان جشنواره تئاتر کودک و علاقه‌مندان تئاتر آموزش داده می‌شود.

گروه تئاتر "کورجا" که "تراماچره" آن را تاسیس کرد، تاکنون با نمایش‌های "باغ‌های پلاستیکی"، "دکتر فرانکشتاین" و"سوارکاران فرانسه" در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اصفهان، جشنواره تئاتر فجر و جشنواره تئاتر عروسکی تهران شرکت کرده است.

کارگاه آموزشی "سالواتوره تراماچره" در روزهای پنجشنبه و جمعه 8 و 9 مهرماه از ساعت 9 تا 12 و 19 تا 17 در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا برگزار می‌شود.

یادآور می شود هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 7 تا 11 مهر در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن.ف/ج

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.