جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

کارگردان «پرواز در نهایت» در گفتگو با سینماپرس:

متأسفانه سال ها است هیچ ارتباطی میان جشنواره فجر و ایام دهه فجر و انقلاب اسلامی ندیده ام/ بخشی از اهالی سینما که با مسئولان این رویداد نسبتی ندارند کنار گذاشته می شوند

نسبت جشنواره فیلم فجر با انقلاب اسلامی/۲

محمدرضا آهنج کارگردان در مراسم قدردانی از عوامل سریال «راستش را بگو »

سینماپرس: محمدرضا آهنج کارگردان سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در رابطه نسبت این جشنواره با انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه سال ها است هیچ ارتباطی میان جشنواره فجر و ایام دهه فجر و انقلاب اسلامی ندیده ام و به ضرس قاطع می توانم این نکته را عنوان کنم که این رویداد و فیلم های حاضر در آن با انقلاب اسلامی و اهداف و آرمان های آن هیچ گونه قرابتی ندارند.

کارگردان فیلم سینمایی «پرواز در نهایت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره فیلم فجر یک مهمانی برای نزدیکان و دوستان برگزارکنندگان اش است که تنها بخش محدودی از اهالی سینما در آن سهم دارند و برخی از دوستان مدیران و مسئولان هم سهم های بیشتر و بهتری در آن نصیب شان می شود اما بخش عمده ای از اهالی سینمای کشور که با مسئولان و برگزارکنندگان این رویداد نسبتی ندارند کاملاً کنار گذاشته می شوند.

وی ادامه داد: این اتفاقات در حالی رخ می دهد که مسئولان برگزارکننده جشنواره ادعای دموکراسی در جشنواره را دارند و شعار حمایت از همه اهالی سینمای ایران و فیلمسازان متعهد را هم می دهند اما در عمل چنین اتفاقی رخ نمی دهد. جشنواره فیلم فجر جشنواره ای برای کل حکومت و نظام جمهوری اسلامی ایران است که قطعاً باید در آن اهداف و منافع حکومت پیگیری شود و ما شاهد آثاری در آن باشیم که با آرمان ها و اهداف نظام همخوانی دارد.

کارگردان سریال تلویزیونی «آسمان من» تأکید کرد: در جشنواره فیلم فجر مدت ها است که حق کشی ها و حق خوری های زیادی صورت می گیرد و این اتفاقات به اعضای هیأت های انتخاب و داوری جشنواره هم مربوط نیست و تمامی آن ها به سیاست ها، دیدگاه ها و تفکرات برگزارکنندگان و مسئولان آن باز می گردد.

آهنج در خاتمه این گفتگو متذکر شد: امیدوارم شرایطی در سینمای کشور مهیا شود تا ما بتوانیم شاهد رشد کیفی جشنواره فیلم فجر و توجه به مضمون اصلی این جشنواره باشیم و همه اهالی سینمای کشور بتوانند با عنایت به موضوع اصلی جشنواره و ایام برگزاری آن در این رویداد سینمایی که متعلق به همه مردم کشور است حضور داشته باشند و از ثمرات آن بهره مند شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.