شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸

فرامرز ابوالصدق:

سال ها است که هیچگونه خدمات صنفی شاهد نبوده ایم/ از خانه سینما تنها یک کارت به ما رسیده است!

انتظارات سینماگران از خانه سینما/ ۳

فرامرز(حسین) ابوالصدق

سینماپرس: فرامرز ابوالصدق صداگذار سینما اظهار داشت: خانه سینما هیچگونه خدمات صنفی به اعضای خود ارائه نمی دهد و من به شخصه از زمانی که عضو این نهاد صنفی شده ام هیچ خدماتی ندیده ام، از خانه سینما تنها یه کارت به ما رسیده است.

ابوالصدق در گفتگو با خبرنگار سینماپرس خاطرنشان کرد: بیمه خانه سینما که از آن به عنوان تنها خدمات این نهاد می توان نام برد نیز طی این سالها مدام دچار مشکلاتی شده که تفاوت چندانی با بیمه های خویش فرما نیز ندارد اما حال که همه سینماگران انتظار فراگیر شدن بیمه در بین اعضای خانه سینما شده اند از سوی هیئت مدیره شرایط جدیدی مطرح شده که به هیچوقت قابل قبول نیست.

وی افزود: بسیاری از سینماگرانی که در خانه سینما عضو هستند درآمد خوبی ندارند و مطمئناً توان مالی برای پرداخت هزینه بیمه خویش فرما را ندارند و بیمه خانه سینما برای آنها بسیار مهم خواهد بود. از نظر من شرایط جدید برای بیمه شدن افراد منطقی نیست و به این صورت بسیاری از افراد که در حال حاضر توسط خانه سینما بیمه هستند دچار مشکل می شوند.

صداگذار فیلم سینمایی «مهمان مامان» در ادامه اظهار داشت: یکی از اتفاقات خوب در سال های اخیر شرایط ویژه ای است که برای ورود افراد مختلف به خانه سینما قرار داده شده است و این شرایط ویژه باعث می شود افراد نالایق نتوانند در صنف های مختلف از جمله انجمن صدای سینما ورود پیدا کنند اما باز هم با وجود این شرایط شاهد هستیم برخی افراد به واسطه رابطه هایی که دارند نامشان در تیتراژ فیلم ها زده می شود و به راحتی شرایط لازم برای عضویت در خانه سینما برایشان فراهم می شود.

ابوالصدق تصریح کرد: با توجه به اینکه اصناف خانه سینما در وزارت کار ثبت شده اند انتظار می رود که خانه سینما برای به وجود آمدن امنیت شغلی سینماگران تمهیداتی بیندیشد. یکی از مسائلی که قرار بود خانه سینما در نظر بگیرد این بود که برای فیلمسازان شرایطی را فراهم کند که فقط از اعضای خانه سینما برای همکاری استفاده کنند تا کسی بیکار نماند اما در شرایط امروز با وجود اینکه من یکی از افراد پر کار در رشته خود هستم همیشه این نگرانی را دارم که در آینده چه اتفاق شغلی برای من رخ می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که وجود ندارد پیگیری نکردن مشکلات اعضا توسط خانه سینما است. من بارها با برخی تهیه کننده ها قرارداد بسته ام و نتوانسته ام دستمزدم را به طور کامل دریافت کنم. من بارها به خاطر این مسئله شکایت کرده ام اما خانه سینما گویا به دلیل رابطه هایی که اعضا بین هم دارند مشکل من را پیگیری نکرده است و در این شرایط با وجود این مشکلات ما مجبور به پرداخت مالیات نیز هستیم.

ابوالصدق در ادامه این بحث افزود: در حالی خانه سینما از پیگیری این مسائل شانه خالی می کند که زیر قراردادهای ما ذکر شده که حل اختلاف ها به خانه سینما مربوط است اما متأسفانه هیچگاه هیچ اختلافی را خانه سینما حل نکرده است. چند سال پیش من برنده جایزه سیمرغ از جشنواره فیلم فجر شدم اما فردای اختتامیه جشنواره با من تماس گرفته شد و گفتند که در اهدای جایزه مشکلی به وجود آمده و سیمرغ را از من پس گرفتند. پس از این اتفاق من شکایت کردم و در حالیکه خانه سینما باید به مشکل من رسیدگی می کرد هیچ اتفاقی رخ نداد. بارها در جشن های مختلف خانه سینما پیش از برگزاری جشن به من از طرف برگزارکننده های جشن گفته اند که جایزه به من اهدا خواهد شد اما به شکل عجیبی در روز جشن جایزه به شخص دیگری داده شده است. فکر می کنم رابطه ها و رودربایستی در خانه سینما باعث این مشکلات شده است.

صداگذار فیلم سینمایی «انتهای خیابان هشتم» در پایان گفت: از هیئت مدیره خانه سینما تقاضا دارم به رفتار مناسب با اعضای خانه سینما توجه داشته باشند.   

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.