دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

بیکاری گسترده اهالی سینما؛ دلایل و راهکارها/ ۷

توحیدپرست: ریشه مشکلات سینمای کشور به عقب ماندگی ذهنی مدیران باز می گردد/ برای حل مشکلات اهالی سینما نیاز فوری به راه اندازی کمپین داریم

توحید پرست

سینماپرس: داود توحیدپرست کارگردان سینما طی یادداشتی اختصاصی به ارزیابی چرایی بیکاری گسترده اهالی سینما طی سال های اخیر و پناه آوردن آن ها به شبکه های ماهواره ای فارسی زبان پرداخت و گفت: ریشه مشکلات سینمای کشور به منگلیزم فکری و عقب ماندگی ذهنی مدیران باز می گردد!

به گزارش خبرنگار سینماپرس در این یادداشت آمده است: از من سوأل شده که دلایل بیکاری و خانه نشینی گسترده اهالی سینما چیست و چرا خیلی از هنرمندان به شبکه ماهواره ای «جم» پناه می برند؟

قبل از پاسخ به این سوأل جذاب باید عرض کنم هر حرفی که بنده می زنم در راستای سخن حضرت امام جعفر صادق (ع) که گفت: بهترین دوستان من کسانی هستند ایرادهای مرا به من بدهند. بنده چه در گذشته و چه در حال حاضر با هیچ فرد و جریانی پدر کشتگی نداشته و ندارم و حرف هایی که زده ام و می زنم صرفاً دوستانه است و امیدوارم این گونه تلقی نشود که من دشمن مدیران فعلی یا مدیران قبلی هستم!

به نظر مهمترین دلیل بیکاری و بی مسکنی و بی بیمه ای و بی عدالتی موجود که در ماقبل قرون وسطی هم نظیر آن دیده نشده است به بی پدری و بی مادری و بی برادری و بی خواهری و بی رفاقتی در کشور و در حوزه فرهنگ و هنر بر می گردد. اگر مردم و هنرمندان پدر یا مادر یا رفیق و خوش و خویشی دلسوز داشتند که به اندازه سر سوزن دلسوز بود طبیعتاً نباید این همه درد می داشتند!

من در شگفتم که مدیران ارشد و مدیران رده میانی و پایینی کشور و حوزه فرهنگ و هنر و خانه سینما چگونه شاهد این همه فقر و گرسنگی مردم و اهالی سینما و فرهنگ و هنر هستند ولی کوچکترین قدمی در جهت حل مشکلات ماقبل قرون وسطایی مردم و هنرمندان باشرف سرزمین مادری بر نمی دارند!؟

به نظرم ریشه همه این بی دردی ها به منگلیزم فکری و عقب ماندگی ذهنی مدیران فکری و فرهنگی و به بی غیرتی و بی همتی اکثر این عزیزان بر می گردد چرا که اگر این گونه نبود حتماً و حتماً دردهای مردم و هنرمندان خوب این سرزمین به حداقل می رسید نه به اوج و قله دردهای بشری...

راه حلی که بنده برای حل این گونه مشکلات خانه ویران کن پیشنهاد می کنم این است که یک بار برای همیشه همه بزرگان سینمای ایران کمپینی در خصوص مبارزه با فقر و گرسنگی و بیکاری و بی مسکنی و بی بیمه ای راه بیندازند و از مدیران ارشد کشور و فرهنگ و هنر به صورت جدی بخواهند که مشکلات سینماگران را حل کنند؛ تردیدی ندارم که اگر به جای کمپین های انحرافی گرفتن حقوق مردم ایران از آمریکا و تقدیم پول ها به مدیران کشور و هپل هپو کردن آن ها توسط همین مدیران اگر چنین کمپینی توسط سینماگران آگاه و دلسوز و مردمی و انسان دوست خانه سینما شکل بگیرد در سریع ترین زمان ممکن مشکلات کمرشکن هنرمندان حل خواهد شد.

من منتظر یک هنرمند مردمی و ابوذری و انسان تمام در این سینمای برعکس انسانیت هستم تا به چنین کمپینی لبیک بگویم و شک ندارم که اگر عزیزی غیرت کند و چنین کمپینی راه بیندازد بدون تردید در حداقل زمان اکثر هنرمندان را همراه خود خواهد دید...

و اما علت اینکه چرا هنرمندان کشور به شبکه ماهواره ای «جم» پناه می برند به خاطر بی عرضگی مطلق مجموعه مدیران کشور و فقر و گرسنگی و خرد شدن استخوان های خود و خانواده های شان است که این گونه عمل می کنند و الا در صورت رفع بی عرضگی هایی که ذکر شد هیچ دلیلی ندارد که هنرمندان وطن پرست کشور به شبکه های ماهواره ای بپیوندند!

خدایا رحم کن!!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.