چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

بیکاری گسترده اهالی سینما؛ دلایل و راهکارها/ ۱۶

توکلی: آقای ایوبی مأموریت داشت سینمای ایران را به ورشکستگی برساند و در کار خود بسیار موفق بود

هوشنگ توکلی

سینماپرس: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون گفت: آقای ایوبی مأموریت داشت سینمای ایران را به ورشکستگی برساند و در کار خود بسیار موفق بود؛ امثال آقای ایوبی مدیران ستادی هستند که هیچ گونه دغدغه فرهنگ و هنر ندارند و در نتیجه کارشان ضربه زدن به این حوزه بسیار مهم است.

بازیگر سریال «زیر تیغ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امثال آقای ایوبی مسئولیت شان از قبل تعیین شده است! آن ها به هیچ عنوان برای رشد و ارتقای سینمای کشور به مقام مدیریت نرسیده اند و در دوره مسئولیت شان موجبات شکوفایی و اعتلای سینمای کشور را فراهم نکرده اند و بسیار هم خودآگاهانه سینمای ایران را به مرز نابودی و ورشکستگی رسانده اند که نمونه بارز آن را در خروج دسته جمعی هنرمندان و پناه بردن شان به شبکه های ماهواره ای و یا تغییر شغل اهالی سینما می بینیم.

کارگردان سریال تلویزیونی «مدرس» ادامه داد: مسأله بیکاری سینماگران و تأمین امنیت شغلی آن ها طی ۳ سال گذشته بارها و بارها مطرح شده اما متأسفانه گوش شنوایی برای شنیدن آن و دغدغه ای برای رفع بحران آن وجود نداشته است؛ یکی از دلایل مهم این مطلب هم آن است که نگاه اقتصادی دولت فعلی هیچ گاه بر تولید نیست!

توکلی خاطرنشان کرد: اگر ما نیم نگاهی به وضعیت اقتصاد و تولید در کشورمان بیندازیم متوجه می شویم که طی ۳ سال اخیر تنها حوزه سینما و فرهنگ و هنر از بی مسئولیتی مسئولان آسیب ندیده و بسیاری دیگر از بخش های مهم کشور به طور جدی دچار بحران و آسیب شده اند که باید به آن ها به صورت جدی رسیدگی شود.

وی سپس با بیان اینکه باعث تعجب است که یک مدیر سینمایی تنها چیزی را که از حوزه فرهنگ و هنر می داند ۴ خط شعر حفظ کردن است اظهار داشت: کسی که به عنوان رئیس سازمان سینمایی پشت میز مدیریتی هنر هفتم که یکی از مهمترین عرصه ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی است می نشیند باید کار خود را به خوبی بلد باشد اما متأسفانه ما در حال حاضر شاهد آن هستیم که شخصی ناکاربلد این سمت را بر عهده دارد و به همین علت است که سینمای ما روز به روز بیشتر دچار آسیب می شود.

این بازیگر پیشکسوت در خاتمه این گفتگو اظهار داشت: ما آگاهانه روز به روز فقیرتر از گذشته می شویم؛ سینمای ما روز به روز بیشتر و بیشتر به سمت اضمحلال پیش می رود و هنرمندان اصیل ما روز به روز بیشتر و بیشتر دچار افسردگی و بیکاری می شوند و قطعاً اگر مدیری شایسته و کارآمد برای سینمای کشور انتخاب شود دیگر شاهد چنین رویکردی نخواهیم بود و می توانیم نیم نگاهی امیدوارانه به سینمای کشورمان در آینده داشته باشیم.

گفتنی است؛ هوشنگ توکلی تاکنون بازی در آثار سینمایی همچون: «خانه ابری»، «ابلیس»، «انفجار در اتاق عمل»، «عبور از خط سرخ»، «ماه وش»، «زادبوم»، «قفس طلایی» و... را بر عهده داشته و در سریال های تلویزیونی همچون: «زیر تیغ»، «مرگ تدریجی یک رویا»، «شاخه طوبی»، «میرزا کوچک خان جنگلی» و... نیز نقش آفرینی کرده است.

اخبار مرتبط

نظرات

  • ۱۳۹۵/۰۶/۱۰ - ۱۴:۳۲
    0 0
    آقای ایوبی مأموریت داشت سینمای ایران را به ورشکستگی برساند و در کار خود بسیار موفق بود این تصمیم واستراتژی دولت تدبیر وامید بود ست جوابگو نبودن سامازمانهای مسئول هم باهماهنگی بوده وجای گله برای کسی باقی نمی ماند

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.