شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد؛

زرین پور: در حال نگارش سریالی تاریخی هستم/ فیلمنامه همیشه برایم مهمترین رکن بوده است

بهمن زرین پور

سینماپرس: بهمن زرین پور کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون از نگارش فیلمنامه یک سریال تاریخی خبر داد و گفت: احتمالاً ظرف یک ماه آینده فیلمنامه این سریال تکمیل شده و برای ساخت آن وارد مرحله پیش تولید خواهیم شد.

کارگردان سریال های تلویزیونی محبوب «آوای فاخته» و «عطر گل یاس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طرح این سریال مدت های مدیدی با من همراه بود و همواره دغدغه داشتم که یک سری وقایع تاریخی معاصر را تا زمان وقوع انقلاب اسلامی به صورت یک سریال تلویزیونی بسازم و پس از گفتگو با چند تهیه کننده توانستم با یکی از آن ها به توافق رسیده و نگارش متن سریال را آغاز کنم.

وی ادامه داد: پس از توافقات اولیه برای اینکه بتوانم در آرامش نگارش فیلمنامه را به پایان برسانم مدت دو ماه به یکی از شهرهای شمالی کشور سفر کردم و خوشبختانه سیناپس سریال آماده شد و ظرف یک ماه آینده نیز نگارش نهایی آن به پایان خواهد رسید.

زرین پور سپس با بیان اینکه سریال جدیدش که هنوز نامی قطعی برای آن در نظر نگرفته است اظهار داشت: فیلمنامه همیشه برایم مهمترین رکن بوده است و این مهم در آثاری که تاکنون به عنوان کارگردان جلوی دوربین برده ام آشکار و هویدا است؛ چرا که اعتقاد داردم پایه اساسی یک سریال تلویزیونی یا فیلم سینمایی، فیلمنامه است و سازندگان آثار باید بیش از هر نکته دیگری به آن توجه داشته باشند، به همین دلیل چندان عجله ای برای به پایان رساندن نگارش فیلمنامه ندارم و ترجیح می دهم با یک زمان بیشتر اثری را ارائه کنم که هیچ نقصی نداشته باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» ادامه داد: سریال جدیدم اثری قصه گو است و مطمئن هستم که در زمان پخش می تواند مخاطبان زیادی را که شاید این روزها به دلیل عدم تنوع برنامه های تلویزیون از رسانه ملی قهر کرده و به سمت تماشای برنامه های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان کشیده شده اند را مجدداً پای تلویزیون بنشاند و به آن ها این نوید را بدهد که همچنان آثار خوب در تلویزیون تولید می شوند.

این هنرمند پیشکسوت خاطرنشان کرد: وقایع این سریال همگی از دل و روح من برآمده اند و با استناد به ضرب المثل معروف «آنچه از دل برآید بر دل نشیند» قطعاً این سریال می تواند روح مخاطبان را جلا داده و آن ها را راضی نگهدارد.

زرین پور سپس در پاسخ به این سوأل که این سریال چه زمانی کلید می خورد اظهار داشت: ما نیاز به برنامه ریزی فراوان و پیش تولید دراز مدت داریم که بلافاصله پس از اتمام نگارش فیلمنامه وارد این مراحل خواهیم شد؛ چرا که این سریال اثری بیگ پروداکشن در رسانه ملی محسوب می شود و نمی توان بدون تفکر و به صورت باری به هر جهت آن را جلوی دوربین برد.

کارگردان سریال تلویزیونی «هتل پیاده رو» در بخش دیگری از این گفتگو از بازی در پروژه سینمایی «خانم سادات» خبر داد و گفت: بعد از بازی در فیلم «حکایت عاشقی» فیلمنامه های زیادی به من پیشنهاد داده شد که از میان آن ها تنها فیلمنامه «خانم سادات» به دلم نشست و در آن فیلم به عنوان پدر شهید «حاجی حسنی کارگر» قاری بین المللی کشورمان مقابل «امین زندگانی» بازیگر نقش این شهید بزرگوار به ایفای نقش در این فیلم سینمایی پرداختم.

گفتنی است؛ بهمن زرین‌پور بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما متولد ۱۳۲۰ است. زرین‌پور فعالیت سینمایی را با بازی و دستیاری كارگردان فیلم «ستارخان» به كارگردانی علی حاتمی آغاز كرد. وی همسر مینا جعفرزاده بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.