چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷

همزمان با آغاز اکران فیلم عنوان شد؛

شایسته: مخاطبان اصلی فیلم«خبر خاصی نیست»خانواده‌ها و جوانان هستند

فیلم خبر خاصی نیست

سینماپرس: مصطفی شایسته تهیه کننده و کارگردان سینما که دومین فیلمش با عنوان «خبر خاصی نیست» از صبح امروز روی پرده سینماها رفته است در رابطه با این اثر گفت: مخاطب هدف «خبر خاصی نیست» خانواده ها و جوانان هستند.

این کارگردان سینما در همین رابطه اظهار داشت: «خبر خاصی نیست» مضمونی خانوادگی دارد و به استحکام روابط خانواده می اندیشد و معضلی اجتماعی را در رابطه با طبقه متوسط شهرنشین امروزی روایت می کند که این مسأله به دلیل باورپذیری زیاد نزد مخاطبان می تواند آن ها را به تماشای فیلم ترغیب کند.

شایسته خاطرنشان کرد: تمامی شخصیت های اصلی این فیلم سینمایی به نوعی برگرفته از شخصیت های فیلم «من همسرش هستم» هستند اما این بدان معنا نیست که من همان زاویه دید فیلم اولم را در این اثر داشته ام و باید این را عنوان کنم که در «خبر خاصی نیست» زوایای دیگری از مسائل خانوادگی و زندگی شهروندان امروز را به تصویر کشیده ام.

تهیه کننده فیلم سینمایی «کافه ستاره» تأکید کرد: در «خبر خاصی نیست» تم سوء تفاهم در میان افراد اجتماع و خانواده ها دستمایه اصلی تولید اثر قرار گرفته و من سعی کردم این مهم را نشان دهم که موضوعات بسیار کوچک و پیش پا افتاده که در زندگی تمام مردم از فرهنگ ها و سطح های گوناگون اجتماعی اتفاق می افتد می تواند باعث ایجاد سوء تفاهم هایی بزرگ و عمیق شود و تأثیرات بسیار بدی را در زندگی خانواده ها به وجود بیاورد که باید همه مردم تلاش کنند تا دچار چنین سوء تفاهم هایی نشوند.

این فیلمساز سپس افزود: مهمترین ویژگی «خبر خاصی نیست»، همراه بودن دو نسل از بازیگران سینمای ایران در کنار یکدیگر است. من از ترکیب بازیگران این اثر سینمایی بسیار راضیم و امیدوارم که مخاطبان نیز نسبت به این مسأله مهم توجه داشته باشند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به زمان اکران این اثر سینمایی گفت: هرچند که این فیلم در زمانی روی پرده می رود که تعداد زیادی از فیلم ها همزمان با هم اکران شده اند و به دلیل فصل و شرایط نامناسب امکان اکران مناسبی برای آثار فراهم نیست اما با این حال من نسبت به نمایش فیلمم خوش بینم و امیدوارم که مخاطبان از این فیلم به خوبی استقبال کنند.

گفتنی است؛ مصطفی شایسته پیش از این فیلم سینمایی «من همسرش هستم» را کارگردانی کرده و «خبر خاصی نیست» دومین تجربه کارگردانی او به حساب می‌آید. او پیش‌تر تهیه کنندگی آثاری همچون «بی‌پولی»، «کنعان»، «رویای نیمه شب تابستان» و ... را بر عهده داشته است. «خبر خاصی نیست» قصه دو خواهر است که همراه با دختران تحصیل‌کرده و در شرف ازدواج خود زندگی آرامی را می‌گذرانند اما برگزاری یک مهمانی خانوادگی و حضور مردی جوان به عنوان مهمان ناخوانده زندگی این دو خانواده را دستخوش چالش و بحرانی جدی می‌کند.

در این فیلم افسانه بایگان، رضا کیانیان، رویا تیموریان، بیتا احمدی، بیتا سحرخیز، امیرحسین آرمان، بیژن افشار و ریحانه جعفری به ایفای نقش پرداخته‌اند. عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان: مصطفى شایسته، نویسنده فیلمنامه: نازنین لیقوانى، مدیر فیلمبردارى: محمدرضا سکوت، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: بهرام صحیحى، تدوین: فریدا پوروالى، صدابردار: منصور شهبازى، صداگذار: عرفان یزدى (استودیو اندیشه)، موسیقی: مانى منادى‌زاده، طراح صحنه ولباس: رعنا امینى، طراح گریم: مژگان بیگدلو، اجراى گریم: ساناز مافى، حمید فروهر، منشى صحنه: مریم شقاقى، دستیار اول فیلمبردار: على حشمتى، گروه فیلمبردارى: امیر پرچمى، مهدى قاسمى، على طالبى، یعقوب جهان پور، مسؤل دوربین: حسن تقى زاده، دستیار کارگردان: آوا بالاور، دستیاران صدا: یاسر رمضانى، جواد الماسى، دستیاران صحنه: سامان دلشاد، على سعیدى، دستیار لباس: نسرین لطیفى، گروه تولید و تدارکات : محمود اتحادى، آرش صالحى، سعید میرزایی، عکاس: المیرا مقدم، امور مالى: مژده باقى، امور ادارى: لیلا منفرد، تهیه کننده: مرتضى شایسته، محصول هدایت فیلم.

نظرات

  • شهرزاد ۱۳۹۴/۱۱/۰۷ - ۱۲:۲۶
    1 0
    بدترین فیلمی که تابحال دیده ام .زندگی پوچ و کمایه ی طبقه مرفه شهری و خاله زنک بازی های خانمهای فیلم که به نظرمی اید هیچ دغدغه ای جز شوهردادن ذخترانشان ندارند.دیدگاهشان نسبت به مسایل زندگی بسیارسطحی است .متاسفم که چنین فیلم نامه ای توسط یه خانم هم نوشته شده که اینقدرسطح فکر خانمها راپایین نشان میده.
  • میثم اهوازی ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۱۴:۴۰
    0 0
    فیلم بسیار ضعیف بود...بازی بازیگران بسیار غیرحرفه ای و مصنوعی بود به طوری که حتی هنرمندان قدیمی و حرفه ای مثل خانم بایگان تحت تأثیر بازی کاملا مصنوعی و مضحک بازیگران جوان بازی بسیار ضعیفی به نمایش گذاشته اند که جای تأسف دارد...مخاطب هیچ حس خاصی نسبت به فیلم ندارد و به هیچ عنوان با فیلم ارتباط برقرار نمی کند که بخش اعظم این موضوع به همان بازی بسیار بد بازیگران بر می گردد...در کل دیدن این فیلم فقط هدردادن وقت است...البته اگر کسی بتواند تا آخر فیلم به تماشای آن بنشیند و بعد از دیدن بیست دقیقه ازفیلم با ناراحتی از ادامه دیدن فیلم صرف نظر نکند...این فیلم برای کسانی که مشکل بی خوابی دارند خوب است و می توانند با دیدن چند دقیقه از این فیلم به خواب فرو بروند...هر مخاطبی که حتی هیچ اطلاعات حرفه ای از بازیگری نداشته باشد به طور واضح متوجه بازی بسیار ضعیف و مصنوعی و خنده دار اکثر بازیگران فیلم می شود...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.