چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

در گفت و گوی ناصح کامگاری با ما مطرح شد:

حکایت بازیگری که یک نمایش را در تماشاخانه ایرانشهر به تعطیلی کشاند!

نمایش ترانه‌ای در انتهای کوچه تاریک

سینماپرس:ناصح کامگاری کارگردان نمایش «ترانه ای در انتهای کوچه تاریک» در خصوص توقف اجرای این نمایش توضیحاتی را به ما ارائه داد.

این کارگردان در پی ترک ناگهانی یکی از بازیگران اصلی نمایشش بعد از تنها چند از روز از اجرا در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در این مورد که چرا بازیگر جدید جایگزین وی نکرد بیان کرد:  ابتدا بگویم که ما مجبور شدیم این نمایش را تعطیل کنیم و نکته دیگر اینکه ما تمام گزینه های لازم را جهت جایگزین هم بررسی کردیم.

وی افزود: نقشی که این بازیگر برعهده داشت نقش سخت و چند وجهی بود که آمادگی بالای یک بازیگر را می طلبید و ما  بازیگری که بتواند در مدت زمان کوتاه خودش را با متن و نقش وفق بدهد پیدا نکردیم. حتی تصمیم گرفتیم برای تماشاگران مشکل را بازگو کنیم و خودم با در دست داشتن متن، نمایش را به هرترتیبی بود به اجرا برسانم اما مقدور نشد.

کامگاری افزود: حتی ترک این بازیگر از نمایش، بازیگران دیگر ما را هم دچار استرس کرد چون نقش او چند وجهی بود و تمام بازیگران دیگر  با او در ارتباط بودند و عدم حضور او بازیگران را با خلا مواجه می نمود.

وی در مورد وساطت و راضی نگاه داشتن این بازیگر  مبنی بر ترک نکردن نمایش نیز توضیح داد:مسئولان تئاتر ایرانشهر، معاونت فنی و هنری، حتی آقای دکتر سرسنگی  پادرمیانی کردند اما توماج دانش بهزادی نپذیرفت. حتی تلفن های ما را جواب نمی داد و وقتی در جلسات  پادر میانی به همراه مشاوران حقوقی خود  حاضر می شد ۲۵ در صد از آنچه که دوباره از ما تقاضا کرده بود هم بیشتر می خواست.

او ادامه داد: شاید این بازیگر فکرمی کرد منابع مالی ما گسترده است کمااینکه به  واقع اینگونه نبود. نمایش هایی که با بازیگران مطرح  به روی صحنه می رود شاید این منابع مالی را داشته باشند و به درخواست غیر متعارف بازیگر پاسخ بدهند  اما نمایش ما اقتصاد محدودی دارد و هیچ حمایت دولتی نمی شود و فقط به فروش بلیط بستگی دارد. ما از بازیگران با سابقه استفاده کردیم اما چهرهای پولساز نبودند.

کامگاری با بیان اینکه خسارت مالی زیادی به گروه وارد شده است گفت:  هزینه دکور برای این نمایش را پرداخته ایم و علاوه  بر این، این اقدام غیر متعارف این بازیگر که کمتر در هنگام اجرا در عرصه تئاتر رخ می دهد خسارت معنوی و دلسردی بالایی برای اعضا گروه نیز به همراه اشت؛ گروه ما سه ماه تمرین کرده بودند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در مکان دیگر این نمایش را  با همین تیم به روی صحنه ببریم گفت: محتوای نمایش من چالش های یک هنرمند در شرایط تولید تجاری و دست و  پنجه نرم کردن او  با کسانی که دور و برش قرار می گیرند بود که متاسفانه شخصیت اصلی نمایشم هم دچار همین معضل شد!

بازیگران این نمایش توماج دانش بهزادی (میهمان از گروه پراکسیس)، حامد بهداد (همکاری افتخاری)، ریحانه سلامت، گوهر خیراندیش (همکاری افتخاری)، علی بی غم، سوسن مقصودلو، مینووش رحیمی و هدی والی بودند که اجرای آن از  دو شب قبل به دلیل حاضر نشدن دانش بهزادی متوقف شد.

کامگاری پیشتر نمایش های بهار و آدم برفی، منظومه مور بی ملکه  ، در فراق فرهاد و... را به روی صحنه برده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.