پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

در گفتگو با روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»

ایوبی: سینمای ایران پس از توافق هسته‌ای می‌تواند بجای «پنجره» از «در» به دنیا قدم بگذارد+ سوالات سینماپرس

حجت الله ایوبی

سینماپرس: حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی کشور در پی انجام توافقات هسته ای به وال استریت ژورنال گفت: سینمای ایران که قبلا تنها از طریق یک پنجره می‌توانست به دنیا وارد شود، می‌تواند از در جلویی به دنیا قدم بگذارد.

به گزارش سینماپرس حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در گفت‌وگویی با این نشریه معتبر اقتصادی و سیاسی آمریکا درباره مذاکرات هسته ای اخیر اظهار داشت: تصمیم غرب برای سست کردن تحریم‌ها علیه ایران به افزایش نمایان شدن فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور کمک خواهد کرد.

وی در این زمینه توضیح بیشتری نداد که تا بحال در طول چهار دهه گذشته، سینمای ایران با وجود انواع تحریم های غربی ها برای حضور در کدام عرصه بین المللی و در رأس آن جشنواره های متعدد خارجی با مشکل روبرو بوده است؟

وی اضافه کرد: توافق هسته‌ای نشانه‌ای از باز شدن ایران به روی باقی دنیا و بالعکس است.

رئیس سازمان سینمایی همچنین گفت: ما می‌خواهیم تا تمام فیلم‌سازهایمان را به کار کردن ترغیب کنیم، که این شامل آنهایی که در دولت گذشته کار نمی‌کردند هم می‌شود.

گزارش سینماپرس حاکیست ایوبی  البته همچون دفعات پیشین اشاره ای به نام فیلمسازی در این خصوص نکرد و تنها از مجموعه افرادی که در ذهن ایوبی همواره مصداقی از فیلمسازان ممنوع الکار و یا قهرکرده با دولت قبل قرار دارند بهمن فرمان آراست که ظرف دو سال گذشته فیلم «دلم میخواد» را تولید نموده و به دلیل وجود اصلاحیه های زیاد از سوی شورای پروانه نمایش هنوز موفق به دریافت مجوز لازم نشده است. ناصر تقوایی نیز از جمله فیلمسازانی است که بارها اعلام کرده کسی تاکنون مانع از فیلمسازیش نشده و بهرام بیضایی هم با وجود ارائه فیلمنامه به شورای پروانه ساخت و اقامت در آمریکا پیگیر اثر سینمایی خود نیست. حال اگر با این وجود مد نظر متولی سینمای کشور افراد معلوم الحالی چون محسن مخملباف، بهمن قبادی ویا... است نکته قابل تاملی است که میتواند در نوشتاری جداگانه مورد تحلیل قرار گیرد.

ایوبی در ادامه این گفتگو تصریح کرد: جعفر پناهی یک مورد منحصر به فرد است، زیرا او تنها کارگردان ایرانی است که مشکلش یک مشکل قانونی است که ربطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.

او در ادامه گفت : از طرف خودم و سیستم قضایی می‌گویم که هر کاری برای یافتن یک راه حل قانونی برای وضعیت جعفر پناهی انجام می‌شود.

ایوبی همچنین درباره قبادی گفت: در برای همه هنرمندان ایرانی باز است و من می دانم که بهمن قبادی مشکلی نخواهد داشت اگر به ایران بیایید و در ایران فیلم بسازد.

نظرات

  • محمد رضا ۱۳۹۴/۰۵/۰۱ - ۱۶:۰۷
    1 0
    سینمای ایران مانند توپ فوتبال در دست مدیرانی است که بصورت موقتی این توپ را دست به دست می کنند اما دریغ از برنامه ای که بتواند این جامعه ای نه چندان کوچک را به اعتلای در خور شان جمهوری اسلامی برساند جناب آقای دکتر وهمکاران محترم ایشان در مجموعه سازمان از پنجره به در اکتفا می کنند بدون اینکه تئوری مدیریتی خود را به فعل وعمل تبدیل کنند با این حال اگر براساس موج تحریم ها دنیا برای این تفکر ناچیز کوتاه مدت در باشد استانهای کشور حتما دروازه است جناب آقای دکتر برای رسیدن به دنیا برخلاف تمام سفرهای قبلی شما قطعا باید نه تنها از در باید دروازه استعدادهای ملی در کشور استفاده نمایید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.