دوشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

در گفت و گو با سینماپرس:

اعتباریان: انتخاب تهیه کنندگان فیلم ها باید اصولی‌تر شود/ «سن پترزبورگ ۲»ده برابر قسمت اول بهتر می‌شود

حمید اعتباریان

سینماپرس: حمید اعتباریان تهیه کننده سینما به رغم ابراز امیدواری نسبت به بهبود شرایط فعلی سینما انتقاداتی هم به وضعیت موجود دارد.

تهیه کننده «سنگ، کاغذ، قیچی» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس  در همین زمینه توضیح داد: متاسفانه در دوره فعلی، شان تهیه کننده پایین آمده. یک زمانی فقط تهیه کنندگان حرفه ای  ساخت  فیلم ها را بر عهده داشتند. طراحی  مهندسی یک فیلم بر عهده  تهیه کننده است. اوست که وظیفه انتخاب کارگردان و عوامل حرفه ای کار را دارد. قطعا چینش عوامل مقابل و پشت دوربین  در  ساخت یک فیلم  قوی یا ضعیف تاثیر بسیاری  دارد.

وی افزود: هرکس برای ساخت فیلم پول می گذارد صرفا تهیه کننده نیست. تهیه کننده برای ساخت فیلم باید تجربه لازم  را داشته باشد، باید ارگانی وجود داشته باشد تا چنین افرادی را شناسایی کنند. شکل فعلی که هر کسی تهیه فیلم ها را برعهده می گیرد مناسب نمی بینم

تهیه کننده فیلم سن پترزبورگ ادامه داد: من بعد از ساخت چهارفیلم  به عنوان سرمایه گذار توانستم مجوز تهیه کنندگی بگیرم. به نظر من همانطور که برای کارگردانی فیلم سخت گیری می شود برای بحث تهیه کنندگی  هم باید افراد از فیلتر خاص  رد شوند.

وی همچنین در خصوص  شرایط فعلی سینما توضیح داد: من شرایط فعلی سینما را خوب می بینم، ساخت پردیس های سینمایی در گوشه گوشه شهر تهران یکی از اقدامات موثر برای جذب مخاطب است.

وی ادامه داد: اما نکته بسیار حائز اهمیت اینکه مردم  برای آمدن به سینما  فیلم خوب  می خواهند. وقتی فیلم خوب در سینما اکران باشد مخاطب نه گرما می شناسد نه سرما و نه تابستان، نه زمستان. برای  دیدن فیلم خوب مردم در هر شرایطی به سینما می آیند.

اعتباریان به صحبت هایش افزود: متاسفانه عجله کردن در ساخت فیلم، نداشتن سناریوی مناسب، هزینه های بالا برای  تولید یک فیلم همه دست به دست هم می دهند تا فیلم ها ارزان ساخته شوند و وقتی فیلمی ارزان تولید شود دیگر محتوا  و کیفیت مطلوب را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه وقتی فیلمی با چیدمان و گروه حرفه ای و با فیلم نامه قوی ساخته شود قطعا در گیشه موفق خواهد شد گفت: فیلم خوب باید به گونه ای ساخته شود که مردم را ترغیب به سینما رفتن کند.

 اعتباریان در بخش دیگر صحبت خود در مورد ساخته شدن فیلم  سن پترزبورگ ۲ گفت: هماهنگی های لازم برای ساخته شدن این فیلم را انجام می دهیم. مطمئن باشید  سن پترزبورگ ۲ را باکیفیتی ده برابر کیفیت فیلم اولش می سازم. تمام مراحل فیلم از نگارش تا انتخاب کارگردان و عوامل کاملا حساب شده پیش می رود.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.