دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

به دلیل عدم تأمین سرمایه کافی؛

«سوته زار» حمیدنژاد پائیز امسال جلوی دوربین خواهد رفت

حمیدنژاد

سینماپرس: عزیزالله حمیدنژاد کارگردان مطرح سینما در رابطه با روند تولید جدیدترین اثر سینمایی اش که مدت ها قبل پروانه ساخت آن از سوی سازمان سینمایی صادر شده است گفت: به دلیل عدم تأمین سرمایه دوباره مجبور به تغییر فصل در فیلمنامه شدیم و از این رو این اثر سینمایی نیمه دوم سال و در اوایل فصل پاییز جلوی دوربین خواهد رفت.

کارگردان فیلم تحسین شده «اشک سرما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: فیلمنامه «سوته زار» در ابتدای امر در فصل پاییز می گذشت اما پس از صدور پروانه ساخت تصمیم گرفتیم «سوته زار» را در فصل بهار بسازیم و به همین جهت مجبور شدم تغییراتی را در فیلمنامه به وجود بیاورم اما عدم تأمین منابع مالی باعث شد فیلم را در همان فصل اصلی یعنی پاییز جلوی دوربین ببریم.

وی سپس با اشاره به اینکه بخش هایی از سرمایه تولید این اثر سینمایی تاکنون تأمین شده است اظهار داشت: این روزها مشغول مذاکره با بسیاری از اسپانسرهای بخش خصوصی و همچنین نهادهای دولتی هستم تا بتوانم پس از تأمین سرمایه لازم وارد پیش تولید جدی «سوته زار» شوم.

حمیدنژاد در پاسخ به این سوأل که آیا «سوته زار» به سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خواهد رسید یا خیر، گفت: متأسفانه با شرایط بسیار بد و اسفبار مالی که این روزها گریبان سینمای ایران را گرفته و بلاتکلیفی که برای تولید این فیلم وجود دارد نمی توانم پاسخی قطعی در این رابطه بدهم و منتظر می مانم تا پس از تأمین کامل منابع مالی در این رابطه نظر خود را ابراز کنم. در هر صورت جشنواره فیلم فجر مهمترین جشنواره سینمایی ایران است و من هم مایل هستم فیلم هایم در این جشنواره حضور داشته باشند.

کارگردان فیلم سینمایی «آناهیتا» سپس «سوته زار» را فیلمی اجتماعی خواند و گفت: من مطمئن هستم که مخاطبان با این فیلم ارتباط خوبی را برقرار خواهند کرد. این فیلم دارای چهار شخصیت اصلی درون گرا با مناسبات و اقتضائات روز است که سعی می کنند شرایط بهتر زندگی را برای خود و دیگران  فراهم کنند.

گفتنی است؛ عزيزالله حميدنژاد متولد ۱۳۳۸ در گرمسار است. وي از سال ۱۳۵۶ با ساخت فيلم مستند به شيوه سوپر هشت در سينماي آزاد تهران كار خود را شروع كرد. این کارگردان تاکنون آثار مهم سینمایی همچون: «هور در آتش»، «ستارگان خاک»، «شکوفه های سنگی» و... را ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.