چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

با محوریت آسیب‌شناسی تولید در انیمیشن

فراخوان دومین همایش ملی انیمیشن ایران منتشر شد

دومين همايش ملي انيميشن ايران

سینماپرس: «دومین همایش ملی انیمیشن ایران» متشکل از ارائه مقالات پژوهشی، ‏‌سخنرانی و میزگرد کارگروه‌های تخصصی با حضور متخصصین،‌ کارشناسان، هنرمندان، مدرسان، پژوهشگران و دانشجویان شاخه‌های گوناگون این رشته خواهد بود.

به گزارش سینماپرس، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به عنوان حامی سینمای انیمیشن در کشور بر آن است تا با برگزاری «دومین همایش ملی انیمیشن ایران» گامی جدی برای تعامل میان نهادها و گفتمان‌های موثر و حاضر در صحنه تولید، آموزش ‏‌و پژوهش در انیمیشن معاصر ایران فراهم آورد.

این همایش سه روزه متشکل از ارائه مقالات پژوهشی، ‏‌سخنرانی و میزگرد کارگروه‌های تخصصی با حضور متخصصین،‌ کارشناسان، هنرمندان، مدرسان، پژوهشگران و دانشجویان شاخه‌های گوناگون این رشته خواهد بود.

این «مرکز» امیدوار است که همایش ملی انیمیشن با ایجاد فضای همدلی و همگرایی میان نهادهای حرفه‌ای و تولید‌کننده، سازمان‌های متولی و سیاستگذار و نهادهای آکادمیک موثر در بخش آموزش و پژوهش، شرایطی را فراهم آورد تا شاهد رشد و شکوفایی اندیشه و عمل در صنعت نوپای انیمیشن ایران و تعامل حرفه‌ای در جهت افزایش کیفی و کمی تولیدات ارزشمند و کارآمد در این زمینه باشیم.

محورهای همایش ملی انیمیشن ایران:

با توجه به رشد و شکوفایی فزاینده انیمیشن ایران در دو دهه اخیر و ظهور صنعت نوپای انیمیشن ایران و با در نظرگرفتن شرایط ویژه اقتصادی اخیر که بر همه‌ی ارکان تولید فرهنگی از جمله تولید انیمیشن تاثیر داشته است، دومین همایش ملی انیمیشن ایران در نظر دارد محوریت گفتگوها، سخنرانی‌ها و مقالات ارائه شده را به مسئله ‏«آسیب‌شناسی تولید در انیمیشن ایران» اختصاص دهد. از این رو محورهای اصلی همایش از قرار زیر است:

صنعت انیمیشن

اقتصاد انیمیشن ایران و جهان
ساختار تولید و مدیریت تولید
بررسی نقش و ضرورت توسعه نهادهای صنفی و حرفه‌ای
جایگاه سازمان‌ها و متولیان خصوصی و دولتی
سامانه‌های بالقوه و بالفعل در حیطه تولید، توزیع و نمایش

۲ – هنر و رسانه انیمیشن

نقش و سهم آموزش و پژوهش در تولید انیمیشن
شیوه‌های تعامل انیمیشن با رسانه‌های نوین
 شیوه‌های تعامل انیمیشن با هنرهای سنتی
باز‌نمایی هویت‌های ملی، قومی، دینی، گفتمان‌های غایب
مضمون و محتوا در انیمیشن ایران
انیمیشن در سینما و سینما در انیمیشن

این توضیح ضروری است که به دلیل گستردگی موضوعات مرتبط با انیمیشن ایران و جهان و ضرورت تشویق پژوهش در حیطه‌های متنوع انیمیشن‏‌، مقالاتی با موضوعاتی خارج از این محورها نیز جهت ارائه درنظر گرفته خواهند شد.

علاقمندان به ارائه مقالات پژوهشی می‌بایست چکیده مقاله خود را به همراه عنوان مقاله و کلید واژه‌های اصلی، تا تاریخ شنبه ٢٣ خرداد ١٣٩٤ به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند. اعلام پذیرش چکیده مقالات هم ۳۱ خرداد و مهلت ارسال مقالات کامل ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ است. چکیده مقالات به همراه نام و نام خانوادگی و شماره تماس باید در مهلت تعیین شده در وب‌سایت همایش به آدرس www.defc.ir ثبت شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.