چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

در گفتگو با خبرنگار ما عنوان شد؛

اکران «عصر یخبندان» از اول ماه رمضان / دعوت از تهیه کنندگان برای مشارکت در نمایش سیار فیلم ها در مناطق فاقد سینما

منصور لشکری قوچانی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: منصور لشگری قوچانی تهیه کننده سینما در مورد وضعیت اکران فیلم هایش که در نوبت اکران مانده اند گفت: فیلم سینمایی «عصر یخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی اول ماه مبارک رمضان روی پرده سینماها خواهد رفت.

این تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تمامی اقدامات لازم برای اکران فیلم سینمایی «عصر یخبندان» انجام شده و با همکاری خوب رئیس سازمان سینمایی این فیلم اول ماه مبارک رمضان روی پرده سینماهای سراسر کشور خواهد رفت.

وی در پاسخ به این سوأل که چرا ماه رمضان را برای اکران این فیلم سینمایی در نظر گرفته است اظهار داشت: من معتقدم اگر یک فیلم خوب در هر شرایط زمانی اکران شود مردم از آن استقبال خواهند کرد و برخلاف برخی افراد که معتقدند ماه مبارک رمضان زمان مناسبی برای اکران فیلم های سینمایی نیست، این زمان را بسیار مناسب می دانم و از همین حالا اطمینان دارم که اگر این فیلم در ماه مبارک رمضان روی پرده سینماها برود با فروش بسیار خوبی روبرو خواهد شد.

لشگری قوچانی ادامه داد: مردم تحت هر شرایطی برای پول و وقت خود ارزش قائل هستند و اگر با فیلم های قابل تأمل مواجه شوند از آن ها استقبال خواهند کرد. بحث محتوای سالم در فیلمنامه ها موضوع مهمی است. به عقیده من باید یک فیلمنامه از لحاظ محتوایی بتواند تاثیرات شگرف مثبتی را برای جامعه داشته باشد. از سوی دیگر بحث استقبال مخاطب از فیلم ها و فروش چشمگیر فیلم ها در گیشه هم عنصر مهمی است که من به آن توجه نشان می دهم.

این تهیه کننده سینما که به تازگی کمپین اکران سیار فیلم های سینمایی در شهرهای فاقد سینمای سراسر کشور را راه اندازی کرده است در این باره گفت: سال ۱۳۷۳ که بنده در اداره توسعه همکاری های سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار بودم طرح سینمای سیار را نوشتم و آن را به مدیریت وقت ارائه دادم که به دلیل شرایط سخت آن زمان و اینکه فیلم ها به صورت ۱۶ و ۳۵ میلیمتری ساخته می شدند، اجرایی نشد اما امروزه به دلیل دیجیتالی شدن سینماها و اینکه با یک هارد و دستگاه پروجکشن و تکنولوژی روز به سادگی می توان این مهم را به سرانجام رساند تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم.

لشگری قوچانی افزود: واقعیت اسفباری در جامعه امروز ما وجود دارد که آگاهی نسبت به این مسئله مرا وادار به انجام این طرح کرده است. متأسفانه در کشور ما بسیاری از شهرهای مهم فاقد سالن سینما هستند و ما در سراسر کشورمان تنها ۳۰۰ سالن سینمایی داریم که بسیاری از آن ها تنها در شهر تهران و یا سایر مراکز استان ها متمرکز هستند و بنا به آمار موجود نزدیک به ۹۰ درصد از شهرهای ما فاقد هرگونه سالن سینما هستند؛ این در حالی است که مردم این شهرها هم نیاز به داشتن سالن سینما دارند و باید بتوانند مانند سایر مردمی که در شهرهای بزرگ ساکن هستند از امکانات فرهنگی و هنری کشور استفاده کنند.

وی افزود: این روزها ما توسط اداره های ارشاد در مراکز استان ها با آمار شوک آوری مواجه شده ایم از جمله آنکه متوجه شدیم در استان خراسان رضوی ۷۲ شهر وجود دارد اما تنها ۴ شهر آن دارای سالن سینما هستند و یا اینکه استان خراسان شمالی با ۱۸ شهر تنها ۱ شهر سالن سینما دارد و یا استان خراسان جنوبی با ۲۸ شهر تنها ۳ شهر سالن سینمایی فعال دارد. این گونه آمار که در حال تنظیم است ما را با یک شوک و بهت عظیمی روبرو کرد و عزم مان را برای انجام این حرکت فرهنگی که نیاز به همکاری اداره های ارشاد استان ها، شهرداری ها و اداره اماکن دارد، بیشتر از گذشته نمود.

این تهیه کننده سینمای ایران تأکید کرد: مسئولان سینمای کشور باید آگاه باشند هرچه تعداد سالن های سینمای کشور افزایش پیدا کند مردم دسترسی راحت تری به آن ها خواهند داشت و این باعث می شود که فیلم ها فروش بهتری پیدا کرده و اقتصاد سینما رونق پیدا کند.

لشگری قوچانی در خاتمه این گفتگو افزود: ما طی ۱ هفته اخیر که این فراخوان را اعلام کرده ایم تاکنون ۱۴ شهر آمادگی خود را برای برگزاری اکران سیار فیلم های سینمایی اعلام کرده اند که من امیدوارم تعداد این شهرها افزایش پیدا کند. از همین رو در شب مبعث حضرت رسول اکرم (ص) فیلم سینمایی «عصر یخبندان» با تنی چند از عوامل آن در شهر بوشهر برای مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.