سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

با برنامه‌ریزی کانون نویسندگان نیویورک

مریل استریپ در جشنواره «ترابیکا» آموزش فیلمنامه‌نویسان زن بالای ۴۰ سال را مدیریت می‌کند

مریل استریپ

سینماپرس: با مدیریت مریل استریپ و برنامه‌ریزی کانون نویسندگان نیویورک در جشنواره «ترابیکا»فیلمنامه‌نویسان زن بالای ۴۰ سال آموزش می‌بینند.

به گزارش سینماپرس به نقل از گاردین، جشنواره فیلم ترابیکا با اجرای طرح پیشنهادی مریل استریپ به پرورش زنان فیلمنامه‌نویس بالای ۴۰ سال می پردازد.

کانون نویسندگان نیویورک آموزش زنان بالای چهل سال در ارتباط با فیلمنامه نویسی را در ادامه برنامه فعالیت زنان نیویورکی در عرصه فیلم و تلویزیون  انگیزه زنان برای نگارش فیلمنامه را ارتقا بخشید. این برنامه در آخر هفته برگزاری فستیوال فیلم ترابیکا برگزار می‌شود و هدف از آن گسترش فیلمنامه‌نویسی و ویرایش کردن متون نویسندگان است.

این برنامه به دنبال آماری که سال گذشته در یک پژوهش مبنی بر کاهش تعداد زنان فیلمنامه‌نویس در آمریکا منتشر شد، شکل گرفته که نشان می‌دهد که آمار ۱۷ درصدی زنان فیلمنامه‌نویس در سال ۲۰۰۹، به ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش پیدا کرده است. این بررسی نشان می‌دهد که به زنان فیلمنامه‌نویس کمتر از مردان فیلمنامه‌نویس توجه شده است.

مریل استریپ که به ارتقای جایگاه زنان در موقعیت‌های مختلف علاقمند است و در این زمینه فعالیت‌هایی داشته است در همین راستا در این پروژه همکاری می‌کند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.