جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

مومنی شریف: حوزه هنری برای کمک به جوان‌ها شکل گرفته است/ جوانان به پیشرفت‌های کوچک دلخوش نشوند

محسن مومنی شریف در پنجمین همایش بین‌المللی باران غدیر

سینماپرس: محسن مومنی گفت: حوزه هنری برای کمک به جوان‌ها شکل گرفته است

به گزارش سینماپرس، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری كه در نهمین دوره جشنواره فیلم رویش حضور داشت درباره وظایف حوزه هنری در حمایت از جوان هایی كه در عرصه سینمای دینی دغدغه مند هستند، گفت: اگر دقت كنیم در اكثر مواقع حوزه هنری محلی بوده برای شناسایی و رشد جوانان هنرمند در رشته های مختلف كه امروزه این جوان ها حرف های زیادی برای زدن در عالم هنر دارند. استاد علی معلم حرف خوبی زده است. وی گفته كمتر كسی است كه در عالم هنر سرش به تنش بیرزد و آبی در حوزه نخورده باشد. 

وی خطاب به جوانان دغدغه مند در عرصه سینمای دینی گفت: برای جوانانی كه در این جشنواره حضور داشته اند آرزوی موفقیت می كنم و به آنها می گویم كه قدر بدانند هنوز اتفاقی نیافتاده است و با جایگاهی كه در نظر داریم هنوز فاصله داریم اما با توكل به خدا و تلاش حتماً به موفقیت های بزرگی در وسعت جهانی در نظر داریم خواهیم رسید. جوان ها با پیشرفت های كوچك دلخوش نشوند.

وی همچنین درباره انتقال جشنواره رویش از مشهد به تهران اظهار داشت: اصلاً علاقه نداشتیم كه جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» در تهران برگزار شود می بایست كه مانند سال های گذشته این جشنواره با تلاش دوستان در همان مشهد مقدس به كار خود ادامه می داد. احساس این بود كه مسئولان مشهد قدر و قیمت چنین جشنواره ای را نمی دانند به همین دلیل جشنواره در تهران برگزار شد.

وی در پاسخ به این پرسش كه آیا برگزاری جشنواره رویش در تهران بر میزان مخاطبان آن نیز تاثیرگذار بوده است، گفت: شنیده ها حاكی از آن است كه استقبال از نهمین جشنواره بین المللی رویش بسیار خوب بوده و از طرفی سینما آزادی ویژگی هایی دارد كه هر كارگردانی آرزو دارد فیلمش در این سینما به نمایش دربیاید. طبیعتاً این شور و ذوق در جوانان دو چندان خواهد بود.

رییس حوزه هنری با اشاره به پیشرفت كیفی آثار در این دوره از جشنواره رویش گفت: به لحاظ كیفی اگر آثار رویش را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد كه رشد كیفی خوبی داشته ایم. توجه ویژه ای كه از سوی بسیاری از علاقه مندان به این جشنواره می شود، نشان می دهد كه آینده روشنی در انتظار این جشنواره خواهد بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.