سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

در پی درگذشت یک سینماگر محبوب

میرعلایی: «سعید مترصد» انسانی آرام، مخلص و علاقمند به هنر متعهد بود

احمد میرعلایی*

سینماپرس: سید احمد میرعلایی مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: سعید مترصد انسانی آرام، زحمتکش، مخلص، عاشق و علاقه مند به فرهنگ و هنر متعهد بود.

میرعلایی ابتدا درگذشت سعید مترصد را به خانواده ایشان و همه دلسوزان سینما تسلیت گفت و در ادامه افزود: مرحوم مترصد از پرسابقه ترین افراد سینمای کشور بود که بلافاصله پس از انقلاب فعالیتش را آغاز کرد و به عنوان دستیار کارگردان، برنامه ریز و تهیه کننده در سینما فعال بود.

این تهیه کننده سینما در ادامه اظهار داشت: آرامش و گذشت بیش از حد دو خصلت بارز در وی بود. مترصد از بیماری داخلی که مربوط به روده و سیستم گوارشی می شد رنج می برد و تحت عمل جراحی سختی نیز قرار گرفت که پس از عمل جراحی از بیمارستان مرخص گردید اما متأسفانه پس از چند روز ریه اش دچار عفونت شد و به حالت کما رفت.

وی با اشاره به آخرین ملاقتش از مرحوم مترصد افزود: پنج شنبه به ملاقات مرحوم مترصد رفتم و هنوز در کما بود. در طول حیاتش با وجود رنج بردن از بیماری که موجب تشنج اعصاب می شد نکته جالب توجه در شخصیت وی آرامش، گذشت و پشتکار بود.

وی افزود: سعید مترصد این بیماری را از جبهه جنگ و هشت سال دفاع مقدس به یادگار داشت و با وجود این بیماری سخت همیشه سعی می کرد مبادی آداب باشد و اصول اخلاقی را به شدت حفظ می کرد.

وی یادآور شد: همه اطرافیان و سینماگران از او خاطره های خوشی دارند و از او به عنوان شخصی خیرخواه یاد می کنند چرا که با وجود مشکلات عدیده مادی که داشت همیشه سعی می کرد مشکلات اطرافیان خود و به خصوص سینماگران را حل کند.

میرعلایی با اشاره به همکاری خود با سعید مترصد خاطرنشان کرد: زمانی که مدیریت بنیاد فارابی را برعهده داشتم ایشان علیرغم مشکلات جسمانی که داشتند با پشتکاری مثال زدنی به ما کمک می کردند و کارهای خود را انجام می دادند. عشق و علاقه ای که مرحوم مترصد به کارش داشت به قدری بود که همیشه زودتر از همه کارکنان به بنیاد فارابی می آمد و دیرتر از همه خارج می شد.

مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی افزود: در یکی از ملاقاتهایی که با وی داشتم از ساخت مجموعه ای جدید صحبت شد که با انرژی و ذوق فراوانی قصد ساخت آن را داشت.

این تهیه کننده سینما در پایان تصریح کرد: متأسفانه کسانی که تبلیغات بیرونی و سر و صدا ندارند از یادها می روند امثال سعید مترصد سرمایه های سینمای کشور هستند که شناسنامه سینمای ایران محسوب می شوند و ما باید مشکلات این عزیزان را بدانیم و به آن ها رسیدگی کنیم. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.