چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

در گفتگو با ما مطرح شد

«مهسا کرامتی»؛ بازیگری که پس از ۷ سال با«چاقی» به سینما آمد/ در ایران هنر یک «شغل» است

مهسا کرامتی در ویژه برنامه «یک فیلم، یک سلام»

سینماپرس: مهسا کرامتی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: یکی از دلایل عمده ضعف آثار هنری به ویژه فیلمنامه های ما این است که در ایران به هنر به عنوان یک شغل نگاه می شود و کمتر هنرمندی است که با عشق، روح و اندیشه اش سراغ خلق یک اثر برود.

بازیگر سریال تلویزیونی «خط قرمز» که سال ها از عرصه سینما دور بوده است و این روزها در فیلم«چاقی» به کارگردانی راما قویدل حضور دارد در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: طی تمامی این سال ها پیشنهاد خوبی وجود نداشت و اغلب نقش های پیشنهادی من شبیه به یکدیگر بودند و فیلمنامه های پیشنهادی از لحاظ ساختار و محتوا به شدت شبیه به هم بوده و هیچ مسئله تازه ای در آن ها دیده نمی شد تا مرا به عنوان یک بازیگر که دغدغه آثار اجتماعی دارم راضی به حضور در آن پروژه نماید.

وی ادامه داد: مهمترین عنصر در یک اثر سینمایی و تلویزیونی فیلمنامه است که برای خوب بودن و دیده شدن نیاز به تحقیق و پژوهش بسیار غنی از سوی نگارنده اش دارد اما متاسفانه آنچه ما در سینما و تلویزیون ایران شاهد هستیم اغلب آثار بسیار ضعیف و به دور از هرگونه تحقیقی هستند که نمی توانند نظرات مخاطبان را به سوی خود جلب نمایند. البته در این میان نمی شود منکر این قضیه شد که شاید افرادی مثل من وسواس زیادی برای انتخاب هایشان دارند اما باز هم خلاء در زمینه فیلمنامه های ما بسیار مشهود است.

کرامتی در مورد حضورش در فیلم «چاقی» اظهار داشت: این فیلم از یک فیلمنامه بسیار قوی برخوردار بود و من به عنوان نقش اصلی فیلم جای زیادی برای کار روی کاراکتر و شخصیت «شادی» داشتم؛ از همین رو با طیب خاطر تصمیم گرفتم که در این فیلم حضور پیدا کنم و خوشبختانه از ماحصل کار راضی هستم. مطمئنم که مخاطبان با این فیلم ارتباط بسیار خوبی را برقرار خواهند کرد، چرا که «چاقی» یک اثر کاملاً اجتماعی است که از زیرلایه های عاشقانه برخوردار است و می تواند نظرات تمامی اقشار به ویژه قشر جوان جامعه را به سوی خود جلب نماید.

وی در خاتمه «چاقی» را انتخابی بین عشق و وجدان برشمرد و افزود: «چاقی» فیلمی است که به جرأت همه مردم را می تواند با خود درگیر نماید. من در این فیلم تجربه بسیار خوبی را با حضور علی مصفا داشتم و خوشحالم که پس از ۷ سال دوری از سینما با «چاقی» به جشنواره فیلم فجر آمده ام.

گفتنی است؛ مهسا کرامتی بازیگر سینما و تلویزیون ایران در سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شد. وی دانش آموخته مديريت بازرگانی است. او بازیگری را در سال ۱۳۶۵ با بازی در فیلم «تویی که نمی‌شناختمش» آغاز کرد. این بازیگر با بازی در سریال «خط قرمز» به شهرت رسید. مهسا کرامتی همسر راما قویدل و عروس زنده یاد امیر قویدل است. از جمله آثار وی می توان به فیلم های «مصائب دوشیزه»، «قدمگاه»، «خانه ابری» و... و همچنین سریال های تلویزیونی «مرگ تدریجی یک رویا»، «شب آفتابی»، «شهریار» و... اشاره نمود.

نظرات

  • سپيده ۱۳۹۳/۱۱/۰۲ - ۱۹:۲۰
    2 0
    با نظرتون مخالفم، اگر هنر شغل باشه رشد خواهد كرد، اگر فردي كه در هريك از شاخه هاي هنري كه فعاليت ميكنه، ممر درامدش با هنرش متمايز و جدا باشه قطعا رشد نخواهد كرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.