سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

بیژن نوباوه عنوان کرد:

ادغام شبکه های همسو در جهت چابک سازی و افزایش محتوا صداوسیما است/«افق» هم بزودی در «جام جم»تلفیق می‌شود

نوباوه**

سینماپرس: عضوکمسیون فرهنگی مجلس گفت: ادغام برخی شبکه ها در رسانه ملی موجب افزایش محتوا شده و باعث می شود این سازمان بتواند اهداف دیگر خود را با قدرت دنبال کند.

به گزارش سینماپرس، بیژن نوباوه وطن در گفتگویی، درباره ادغام شبکه تماشا در شبکه نمایش از سوی معاون سیما گفت: تعداد شبکه یک بحث است و توانایی تولید محتوا برای شبکه ها بحث دیگری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: گاهی ادغام شبکه ها باعث افزایش محتوا می شود همچنین باید در سیاستگذاری ها به ذائقه مخاطب نیز توجه شود از این رو ادغام شبکه تماشا در شبکه نمایش ممکن است باعث شود اهداف دیگر سازمان با قدرت دنبال شوند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این رویه باید همواره از خطوط مشی صداوسیما باشد عنوان کرد: در کنار این ادغام قرار است شبکه افق نیز جای شبکه جام جم را بگیرد و از این رو محتوای غنی تری برای مخاطبان خارج از کشور تولید کند.

نوباوه وطن ادامه داد: البته شبکه های جام جم برای نقاط مختلف جهان برنامه های متفاوتی دارد با این حال ممکن است با جایگزینی افق به جای این شبکه بتوان بر غنای این شبکه افزود و مخاطب بیشتری جذب کرد.

وی همچنین مطالعه، تحقیق و پژوهش را لازمه اعلام شبکه های جدید عنوان کرد و افزود: کوچک سازی سازمان صداوسیما همواره از تأکیدات رهبری بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با بیان اینکه کوچک سازی رسانه ملی به معنای کوچک کردن فضای سازمان صداوسیما نیست اظهار کرد: با ادغام برخی بخش ها می توان واحد ها را چابک تر و چالاک تر کرد و این در آن جهت است که بتوان سرعت عمل را بالا برد.

رئیس فراکسیون رسانه و هنر مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ارزیابی مثبتی در زمینه ادغام های در دستورکار رسانه ملی دارم ضمن اینکه همواره با افزایش شبکه های همسو چندان موافق نبوده ام مگر اینکه واقعا وجود شبکه ای ضرورت داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.