سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵

نمایشگاه مطبوعات و حضور صمیمی سینماگران

ازدحام اهالی سینما و تلویزیون در غرفه سینماپرس/ خبرگزاری سینمای ایران؛ همچنان میزبان علاقمندان به هنر هفتم

سومین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: با گذشت سه روز از برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات و بازدید تعداد کثیری از هنرمندان رشته های گوناگون سینمایی از غرفه سینماپرس، این خبرگزاری همچنان طی روزهای آتی میزبان اهالی سینما و علاقمندان به هنر هفتم در راهروی شماره ده سالن اصلی نمایشگاه می باشد.

به گزارش خبرنگارسینماپرس از بیستمین نمایشگاه مطبوعات، طی ۳ روز ابتدایی برگزاری این رویداد فرهنگی، غرفه سینماپرس همچنان میزبان تعداد کثیری از هنرمندان و مدیران سینمایی بوده است که با حضور در این غرفه ضمن گفتگو با خبرنگاران مستقراین خبرگزاری از نزدیک با فعالیت های گروه خبری سینماپرس آشنا شده اند.

پوران درخشنده، نرگس آبیار، جمال سادتیان، امیرحسین قاسمی، امیرحسین شریفی، حبیب کاووش، دکتر قطب الدین صادقی، سیروس همتی، بهروز بقایی، گلاره عباسی، سوگل طهماسبی، اسدالله نیک نژاد، بهرام عظیمی، محمود گبرلو، سمیرا حسینی، یدالله شادمانی، حجت الله سیفی، شفیع آقامحمدیان، داود توحیدپرست، شهرام عبدلی، حامد کلاهداری، مصطفی رزاق کریمی، محمد قهرمانی، عباس محبوب، پندار اکبری، اشکان خطیبی، امیرحسین قهرایی،محسن خانجهانی، داود توحیدپرست، محمدرضا اسلاملو، مسعود فروتن  و... از جمله سینماگرانی بوده اند که طی سه روز ابتدایی از غرفه سینماپرس بازدید به عمل آورده و با خبرنگاران این رسانه به گفتگو نشستند.

همچنین حسین گیتی، جبار آذین، شاپور عظیمی و... نیز از جمله روزنامه نگاران و منتقدانی بودند که طی سه روز ابتدایی بیستمین نمایشگاه مطبوعات ضمن بازدید از غرفه سینماپرس با خبرنگاران این رسانه در مورد سطح کیفیت رسانه های تخصصی سینمایی و اخلاق مداری و عدالت طلبی رسانه ها گفتگو کردند.

علی مرادخانی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسین طاهری (مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی)، دکتر ابراهیم داروغه زاده(مشاور مدیر عامل بنیاد فارابی) و... نیز از جمله مدیران با سابقه عرصه فرهنگ و هنر کشور بوده اند که از آغازین دقایق گشایش بیستیمن نمایشگاه مطبوعات در غرفه سینماپرس حاضر شده و با سعید الهی مدیرمسئول این رسانه به گفتگو نشستند.

از نکات قابل تامل در گفتگوی اغلب هنرمندان حاضر در سینماپرس می توان به تاکید اکثریت آنان مبنی بر اخلاق گرایی، عدالت محوری و قانون مندی در عرصه رسانه اشاره کرد که این مهم با شعار سینماپرس که اخلاق، عدالت وقانون است همگرایی بسیاری داشن.

به عنوان نمونه حسین گیتی منتقد و روزنامه نگار پیشکسوت در این باره به خبرنگار سینماپرس گفت: ضعف های متعدد و بی سوادی برخی دست اندرکاران نشریات سینمایی باعث حسادت برخی از آن ها شده و همین حسادت های نابجا بی اخلاقی های زیادی را در میان رسانه ها به وجود آورده است. اخلاق، عدالت و قانون باید سرفصل مشترک تمامی رسانه ها باشد تا این ها بتوانند جامعه را در مسیر درستی هدایت کنند.

امیرحسین شریفی تهیه کننده  سینما و تلویزیون ایران نیز در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اخلاق مداری را مهمترین وظیفه مطبوعات ذکر کرد و از آن ها خواست که دست از فعالیت های باندی و جناحی بردارند.

بهرام عظیمی تنها کارگردان انیمیشن سینمای ایران نیز در این باره گفت: آزادی در میان رسانه های ما حساب و کتاب ندارد و برخی از نشریات اصول اولیه اخلاقی را رعایت نمی کنند و دنبال جنجال آفرینی های بیهوده هستند که برای مخاطبان جذاب است اما می تواند باعث مشکلات روحی فراوانی برای دست اندرکاران سینما شود.

محمد قهرمانی نیز  اخلاق و عدالت را دو عنصر مهمی دانست که رسانه ها باید به آن پایبند باشند. همچنین پندار اکبری بازیگر جوان سینما و تلویزیون ایران نیز در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: برخی از رسانه ها متاسفانه مرتباً اخبار خلاف واقع منتشر می کنند و اصلاً اخلاق را رعایت نمی کنند و اخلاق در رسانه عنصری کلیدی است که همه رسانه ها باید آن را رعایت کنند. بی اخلاقی در رسانه ها باعث شده تا هنرمندان کمتر بتوانند به رسانه ها اعتماد داشته باشند. رسانه ها صد در صد می توانند برای فرهنگ و هنر کشور خط مشی تبیین نمایند و امید است که با حذف حواشی به تاثیرگزاری های مثبت بپردازند.

 شفیع آقامحمدیان مدیرعامل پیشین مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز در این رابطه گفت: اخلاق، عدالت و قانون منشور یک کار فرهنگی است که متاسفانه سال ها است که رسانه های ما چنین مواردی رعایت نمی شود و همین باعث آفت در جامعه رسانه های ما شده است.

گفتنی است؛ غرفه سینماپرس تا پایان روز جمعه بیست و سوم آبان ماه در بیستمین نمایشگاه مطبوعات میزبان هنرمندان و علاقمندان سینمای ایران خواهد بود. همچنین می توانید مشروح گفتگوهای هنرمندان و مدیران سینمایی را در سینماپرس بخوانید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.