شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷

محجوب نماینده مردم تهران در مجلس:

تبلیغات در رسانه ملی باید به دور از فرهنگ غربی باشد/ انتقاد از ترویج فرهنگ مصرف گرایی در تلویزیون

علیرضا محجوب

سینماپرس: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تا کنون جلسات بسیاری در راستای هشدار به ریاست سازمان صداوسیما مبنی بر ترویج فرهنگ اشرافی گری در رسانه ملی داشته ایم.

به گزارش سینماپرس، حسین محجوب در گفتگویی با انتقاد از شیوه تبلیغات در رسانه ملی، گفت: یکی از اشکالاتی که به تبلیغات تلویزیونی وارد است استفاده از چهره و اندام زنانه همچون تبلیغات غربی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در ادامه تصریح کرد: متأسفانه شیوه تبلیغاتی غربی در حال باب شدن است که نیاز به هشدار دارد چرا که عوارض اجتماعی سنگین به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه به جلساتی که پیش از این کمیسیون اجتماعی با حضور رئیس رسانه ملی داشت، اشاره کرد و یادآور شد: طی این جلسات هشدارهایی به رئیس سازمان صداوسیما مبنی بر ترویج فرهنگ اشرافی گری در رسانه ملی دادیم.

محجوب در ادامه به مصداقی از این اشرافی گری ها اشاره و عنوان کرد: برای مثال در فرهنگ ایرانی کسی با کفش وارد خانه نمی شود اما در بیشتر فیلم ها و سریال های تلویزیونی افراد با کفش در داخل خانه تردد می کنند که با فرهنگ ایرانی ما متفاوت بوده و مبین فرهنگ غربی است.

وی در ادامه با انتقاد از تبلیغات کالاهای غیرضروری در صداوسیما، گفت: از طرفی تبلیغ کالاهایی که لوکس تلقی می شوند و از طرف دیگر سخت گیری برای تبلیغ کالاهای تولید داخل یکی از مسائلی است که لازم است صداوسیما به آن توجه کند و با صفر کردن و یا کاهش تعرفه تبلیغات کالاهای داخلی عرصه را برای رقابت کالاهای داخلی در بازار فراهم کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی موارد تبلیغ کالاهای خارجی به منشأ این کالاها کمتر دقت می شود که باید با توجه به این مطلب اجازه تبلیغات کالاهای خارجی را داد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.