چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

درگفتگو با سینماپرس مطرح شد

درخشی: وضعیت انیمیشن در ایران نابسامان است/ بودجه‌های حمایتی عادلانه توزیع نمی‌شود

علی درخشی*

سینماپرس: علی درخشی کارگردان انیمیشن گفت: وضعیت انیمیشن در کشورما نابسامان است و اگر بودجه های اختصاص یافته در این حوزه به درستی در بین انیماتورها تقسیم نشود نمیتوان انیمیشن فاخرو باکیفیت تولید کرد.

 درخشی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس گفت: متاسفانه در شرایط فعلی خیلی از شرکت های تولید انیمیشن تعطیل شده اند و مشخص است که بودجه های حمایتی به صورت صحیح بین انیمیشن سازها توزیع نمی‌شود.

وی ادامه داد: وقتی قرار دادی بسته می‌شود و یک انیمیشن ساز بر اساس آن پولی دریافت می‌کند، باید به صورت حساب شده و منطقی برای تولید آن اثر هزینه کند تا کار به اتمم برسد اما  متاسفانه برخی در میانه راه اظهار نظرهایی می کنند که خیلی اطلاعات کمی در این زمینه دارند و مانع از به سرانجام رسیده یک اثر طابق اهداف و برنامه ریزی اولیه می‌شوند.

این انیماتور با اشاره به فعالیت های جدید خود گفت: مجموعه «وله» هایی درحال تولید است ولی به دلیل وجود برخی مشکلات، تولید آن با تاخیر انجام می‌شود؛ امیدواریم بتوانیم این مجموعه را برای پخش در پائیز آماده کنیم.

وی افزود: انیمیشن «گزارش اوتی» بنا بر سفارش مرکز پویانمایی صبا در ۲۶ قسمت ۹۰ ثانیه پیرامون حمایت از تولید ملی نیز ساخته شد و هم اکنون از شبکه پویا درحال پخش است. همچنین صداگذاری انیمیشن ۱۳ قسمتی «ابزار ماهی‌ها» که رو به پایان است  را محمد رضا علیمردانی برعهده دارد.

درخشی در پایان خاطر نشان کرد: : انیمیشن « بیمار» هم که به صورت دو بعدی تولید شده، قصه یک مار است که شبیه مارهای دیگر نیست و نمی‌خواهد مار باشد به همین دلیل اورا بیمار صدا می‌زنند. این انیمیشن برای پخش از شبکه های سراسری در حال آماده شدن است.

از جمله عوامل انیمیشن «بیمار» می‌توان به : تهیه کننده: رضا علی اکبریان، نویسنده و کارگردان: علی درخشی، صدا و موسیقی: هوتن پورزکی، استوری بورد: محسن ایزدی، فضا سازی: سمیه یزدان پناه، تدوین : علی درخشی و قاسم صارمی، مدیر تولید: مهدی درخشی، گوینده کاراکتر: رضا صولتی، مدیریت دوبلاژ: محمد رضا علیمردانی و انیماتورها: ساتیاباجلان، شراره عبدالهی، علی امینی، راحیل شهبازی، سپهر سهرابی و سمیرا کشاورزی اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.