سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

ترکمانی در آستانه برگزاری جشنواره فیلم اصفهان:

سینمای کودک با نگاه ویژه مسئولان به انتقادات و پیشنهادات سازنده دلسوزان این حوزه تقویت خواهد شد

نادره ترکمانی*

سینماپرس نادره ترکمانی معتقد است: مسئولان سینمای کودک که اتفاقا مهجور و کم بنیه هم هست با دریافت نقد و پیشنهادات موثر دوستان این حوزه که همگی از علاقمندان و دلسوزان سینمای کودک و نوجوان هستند، موجب تقویت و ایجاد مسیر جدیدی برای این گونه مهم سینمایی خواهند شد.

کارگردان «خاله سوسکه» اظهار داشت: به نظرم من نقد باید وجود داشته باشد و چه خوب است که همه ما که دستی در هنر داریم، نقد پذیر باشیم و تنها به نقد کردن دیگران بسنده نکنیم ، خودمان نیز گوش شنوا برای نقد شدن هم داشته باشیم.

وی افزود: نقد کننده باید در زمینه ای دست به نقد بزند که دانش و آگاهی لازم در آن زمینه را داشته باشد. گاهی نقد کننده نه تنها اطلاعاتی در مورد موضوع ندارد بلکه شیوه نقد کردنش هم به شکل کوبنده و صدمه زننده است، اصولاً نقد موثر و مفید با پیشنهاد و نظر همراه است.

وی ادامه داد: سینماگران حوزه کودک همگی در تمام رده های سنی دلشان می خواهد حال و روز سینمای کودک روز به روز بهتر شود و سینمای کودکی پر از طراوت و شادی داشته باشیم  چون در چنین شرایطی فیلمساز سرحال و قبراق خواهد بود و قطعاً با روحیه و انرژی لازم اقدام به ساخت آثاری شاد و مفرح و در خور برای کودکان و نوجوانان خواهد کرد.

این کارگردان سینمای کودک در ادامه افزود: ما فیلمسازان کودک امیدواریم با بهره برداری از دانش کسانی که در این عرصه کهنه کار هستند، دلسوز هستند، ایده های نویی دارند و راهکارهایی را پیشنهاد می دهند دریچه های روشنی بر روی سینمای کودک کشورمان گشوده شود. شور و شوق فیلمسازان این عرصه جدی گرفته شود و حس همکاری و همسویی به عنوان یک اقدام دوجانبه بین متولیان امور سینمایی و فیلمسازان تبدیل به حرکت شود.

نادره ترکمانی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: من مطمئنم که راه نجات سینمای ما، چه در اقتصاد و تجارت، چه در دانش و فناوری و چه در جذب مخاطب و ترویج فرهنگ و هنر، رشد و احیای سینمای کودک است. سینمای کودک مسیرش پرورش نسل آینده است ، بدون ترویج درست سینما در نسل آینده، ما سینمایی نخواهیم داشت. امیدوارم شاهد روزهای طلایی برای سینمای کودک کشورمان باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.